نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها خبر داد: برای افزایش کارایی مدیریت شهری، نیازمند دانش روز هستیم
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
قره حسنلو

قره حسنلو دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان ها با با تاکید بر اینکه در راستای افزایش کارایی مدیریت شهری، نیازمند دانش روز هستیم، افزود: پاسخگویی، شفافیت، ارج نهادن و تکریم و کیفیت خدمات به شهروندان برای اعضای شوراهای شهر و روستا اولویت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا قره حسنلو در همایش نکوداشت هفته شوراها که با حضور “پرویز سروری” رئیس شورای عالی استان ها در سالن همایش های شهیدان نژادفلاح برگزار شد، ضمن تبریک هفته شوراها، بیان داشت: روز شوراها تجلی مردم سالاری و مشارکت شهروندان از طریق منتخبین در پارلمان شهری و روستایی است.


وی با قدردانی از استاندار البرز و معاونین وی، تصریح کرد: امروز در این جمع مهم گرد هم آمده ایم تا سالگرد فعالیت های یکساله شوراها را گرامی بداریم و عزیزانی در استانداری، شهرداری کرج و غیره زحمات فراوانی را برای برگزاری باشکوه این مراسم متقبل شده اند.


رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه موضوع شورا و مشورت در قرآن مجید و سنت الهی ریشه عمیق دارد، اظهار داشت: فصل هفتم قانون اساسی نشان از جایگاه ویژه شوراها در قانون و نگاه مدبرانه به این نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز در راستای ارج نهادن و تکریم نمایندگان پارلمانی شهری و روستایی دارند.


قره حسنلو با اشاره به اینکه شورای اسلامی استان البرز به عنوان عالی ترین شورا در استان یک شورای مشورتی و نظارتی است که از نمایندگان شوراهای شهرستان های تابعه تشکیل شده است، عنوان کرد: از وظایف شوراهای استان نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی و ملی در سطح استان می باشد. نظارت و ایجاد ارتباط و هماهنگی میان شوراهای شهرستان در محدوده استان و ارائه پیشنهاد به شورای عالی استانها در راستای رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات در سطح استان را از دیگر وظایف شوراهای استان برشمرد.


وی ضمن تقدیر از فرمانداران، بخشداران و در راس آن استاندار که نگاه ویژه ای به شورای استان دارند، اذعان داشت: در همین جا از آقای دکتر “پرویز سروری” رییس شورای عالی استانها که شبانه روز زحمات و تلاش های مستمری برای حل مشکلات شوراهای سطح کشور داشته اند، تقدیر و تشکر ویژه ای را دارم.


رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به شعار سال جاری، “مهار تورم و رشد تولید”، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای به اجرای این موضوع در راستای حل مشکلات اقتصادی دارند؛ بنابراین اعضای شوراها با تمام توان باید برای شکوفایی و نتایج مثبت در انجام امور مربوطه و تحقق این شعار، هم افزایی داشته باشند.


وی عملکرد یک ساله شورای استان البرز را انعقاد تفاهم نامه در جهت راستای اقدامات در حوزه شورای اداری با ارگان های مختلف، انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری البرز برای بهره برداری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه مدیریت شهری، انعقاد تفاهم نامه با بنیاد نخبگان استان با هدف استفاده از نظرات و ایده های تقویت زمینه های فکری در حوزه مدیریت شهری، انعقاد تفاهم نامه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و کنترل و نظارت در محیط های اجتماعی شهری و روستایی، انعقاد تفاهم نامه با مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج در پیرامون ارتقای سطح دانش و تعاملات راهبردی در زمینه حل مسائل و چالش های مدیریتی شهری و روستایی برشمرد.


رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به تشکیل ۴ کمیسیون مشترک، افزایش تعامل و پیگیری و کاستی و بهبود نقاط قوت عملکردی هم راستا با کمیسیون های شورای اسلامی شهرها از اهداف این اقدام مهم دانست و ابراز داشت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ، کمیسیون عمران، کمیسیون محیط زیست و کمیسیون خدمات شهری، کمیسیون های مربوطه می باشند.


نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها از افتتاح مرکز نیکوکاری شورای اسلامی استان در کشور برای اولین بار در البرز با هدف تکریم و حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر خبر داد و خاطرنشان کرد: برا اولین بار موکب ثارالله شورای اسلامی استان البرز را در مسیر نجف به کربلا در سال گذشته، داشته ایم.


قره حسنلو با تاکید بر اینکه در راستای افزایش کارایی مدیریت شهری، نیازمند دانش روز هستیم، افزود: پاسخگویی، شفافیت، ارج نهادن و تکریم و کیفیت خدمات به شهروندان برای اعضای شوراهای شهر و روستا اولویت دارد.


وی یکی دیگر از برنامه های شورای عالی استان را با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای استفاده از ظرفیت جمعیت جوانان نخبه و کارآمد و انقلابی در بدنه تصمیم گیری ها نام برد و تاکید کرد: در این دوره از جوانان تحصیل کرده و توانمند به عنوان مشاوران جوان در شورای اسلامی استان استفاده شده است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی