نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها: وعده تکمیل جاده بناب - نقده ۲۰ سال است که محقق نشده است
جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
سلیمان زاده

سلیمان زاده با بیان اینکه جاده بناب - نقده بیش از ۲۰ سال است که به وعده سیاسیون تبدیل شده است گفت: تنها در زمان انتخابات به این جاده توجه می‌شود و ۲۰ سال است که تکمیل نشده است.

ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در شانزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز (جمعه ۸ اردیبهشت) برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی و هفته شوراها گفت: روز ملی و هفته شوراها تاریخ مهمی برای این نهاد مردمی است و برماست که این روز و هفته را گرامی بداریم.

وی افزود: خوشبختانه ۹ اردیبهشت امسال برنامه خوبی با حضور رئیس محترم جمهور و وزیر محترم کشور تدارک دیده شده است و امید است که مشکلات و مسائل شوراها در حضور رئیس دولت بازتاب داده شود.

سلیمان زاده اضافه کرد: استان آذربایجان غربی به عنوان استانی مرزی که با سه کشور همسایه است و ظرفیت کم نظیری برای توسعه صادرات دارد از مشکلات جدی رنج می‌برد.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شهرستان نقده نیز به پیروی از وضعیت استان از مشکلات جدی رنج می‌برد که مهمترین آن ضعف در زیرساخت هاست. 

عضو شورای شهر نقده افزود: اساس توسعه در رسیدگی به زیرساخت‌هاست. این در صورتی که احداث و تکمیل جاده بناب به نقده بیش از ۲۰ سال است به عنوان شعار بر زبان سیاسیون است که در زمان انتخابات مطرح می‌شود. دریغ از اینکه یکبار این وعده‌ها عملیاتی شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: این عوام فریبی‌ها و وعده‌های دروغین ضربه بزرگی به اعتماد مردم نقده وارد کرده است که به سختی قابل بازیابی است.

وی افزود: تکمیل این جاده افزون بر مزایایی که دارد کمک می‌کند تا شهر چهاربرج از بن‌بست خارج شود.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مسئله دیگر نبود کمربندی در شهر نقده است که مشکلات زیادی از جمله ترافیک درون شهری، فرسایش آسفالت و خطرات جانی و آلودگی هوای درون شهر را به همراه دارد.

سلیمان زاده با بیان اینکه سد حسنلو یک ظرفیت مهم برای شهرستان نقده است، اضافه کرد: این سد با وجود داشتن ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی قابل توجه، تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاری بر روی این سد می‌توان ۱۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت برد و ظرفیت گردشگری قابل توجهی را ایجاد کرد که به اقتصاد شهرستان و استان کمک می‌کند. از این رو از وزارت نیرو می‌خواهیم که زمینه را برای جذب سرمایه گذاران ایجاد کند.

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی