عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها تأکید کرد: ضرورت اصلاح قوانین در راستای تقویت جنبه نظارتی شوراها
سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
محمدخانی

محمدخانی گفت: قوانین نیز دست و پای شوراها را به ویژه در بعد نظارتی بسته و قوانین مرتبط با این نهاد باید به روز رسانی شود برای مثال در بحث حسابرسی از شهرداری دست شوراها بسته است چرا که نظارتی مثمرثمر است که آنی و همیشگی باشد اما مثلا در موضوع حسابرسی این مورد مشاهده نمی‌شود.

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به موضوع آموزش شوراها، گفت: عدم آگاهی و عدم آموزش لازم، معضل اصلی جامعه شورایی کشور است که البته در سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است و امیدواریم با این روند، معضل آموزش شوراها حل شود.

وی افزود: فردی که می‌خواهد وارد شوراهای شهر و روستا شود از زمان ثبت‌نام باید آموزش ببیند و در صورت انتخاب نیز، آموزش‌های جامع‌تر را دریافت کند تا به دلیل عدم آگاهی، مشکل و تخلفی رخ ندهد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: موضوع دیگر این است که علی‌رغم نگاه مثبتی که شخص رئیس‌جمهور و وزیر کشور به مقوله شورا دارند، این تعامل را در لایه‌های میانی دولت و در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مشاهده نمی‌کنیم و شوراها را مقابل خود می‌بینند در حالی که شوراها به دلیل ماهیت مردمی خود، بهترین ظرفیت را برای پیشبرد امور و کمک به دولت در راستای حل مشکلات کشور دارا هستند.

محمدخانی در پایان خاطرنشان کرد: قوانین نیز دست و پای شوراها را به ویژه در بعد نظارتی بسته و قوانین مرتبط با این نهاد باید به روز رسانی شود برای مثال در بحث حسابرسی از شهرداری دست شوراها بسته است چرا که نظارتی مثمرثمر است که آنی و همیشگی باشد اما مثلا در موضوع حسابرسی این مورد مشاهده نمی‌شود.


پایان پیام/

شبکه های اجتماعی