نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها: اجرای کانال مشترک تاسیسات شهری ضروری است
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
حصیرباف

حصیرباف با اشاره به تصویب قانون اجرای کانال مشترک خدمات شهری گفت: اجرای این کانال برای خدمات رسانی در شهرها و کنترل مسائل مختلف ضروری است.

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه قانون و آیین نامه اجرایی  احداث تونل و کانال مشترک تاسیسات شهری که چندین ساله مصوب گردیده است، گفت: شبکه‌های شهری که توسط سازمان‌ها و شرکت‌های متولی، خدمات آب و فاضلاب و برق، فیبر نوری، سیستم اطلاع رسانی شهری، کنترل ترافیک و آب‌های سطحی و آب خام برای استفاده در فضای سبز شهری و ... که مستلزم حفاری در شهر است به جهت بالابردن کیفیت استفاده از معابر شهری و جلوگیری از هزینه‌های مضاعف در این بخش می‌بایست اجرای آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: زیر ساخت‌ها و تاسیسات شهری از اجزا مهم هر شهر محسوب می‌شوند و در شهرهای گسترده‌ی امروزی به عنوان شریان حیاتی شناخته می‌شوند. امروزه زیرساخت‌ها و تاسیسات پایه و ستون در فرایند توسعه شهرها و ایجاد شهرک‌ها وشهرهای جدید مطرح بوده و در صورت استفاده بهینه از آن می‌توان توسعه پایدار در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی-اجتماعی -کالبدی و از همه مهمتر زیست محیطی داشته باشیم. در همین راستا یک رویکرد مناسب برای توسع و بهبود زیر ساخت‌ها و سیستم خدمات‌رسان که هدف توسعه پایدار شهری است   ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: احداث تونل و کانال مشترک تاسیسات شهری اقدامی در جهت توسعه پایدار زیر ساختی معابر پنج گانه آب و برق و گاز و مخابرات و تلفن و سیستم فاضلاب در داخل این تونل قرار می‌گیرد که نقش موثری در ساماندهی نظام مدیریت زیر ساخت‌های  شهری و صرفه جویی در فرایند تامین، ایمنی و افزایش زیبایی و بصری و کاهش جبران آلودگی بصری موجود خواهد داشت.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها افزود: در کشور ما علی رغم تصویب قانون و تدوین آیین نامه اجرایی و مزایای آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و زیست محیطی مورد توجه در همه شهرها قرار نگرفته است و امیدواریم دولت محترم مردمی و وزیر محترم راه و شهرسازی جهت اجرای برنامه بسیار مهم کشور (اقدام نهضت ملی مسکن) با تامین اعتبار لازم در اجرای آن را ان‌شالله در دستور قرار دهند و مورد توجه مسئولان محترم کشوری و استانی و محلی قرار گیرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی