دردی زاده گفت: گلستان اگر قرار است در مسیر توسعه تجاری ایران نقش ایفا کند، قبل از هر برنامه ریزی، نیاز به توسعه راههای مواصلاتی جاده ای، ریلی و هوایی دارد.
ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: گلستان سه هزار و پانصد کیلومتر راه روستایی فرعی دارد که افزایش ایمنی در برابر حوادث احتمالی رانندگی نیازمند نصب تابلوی راهنما و هشدار است.
وی کمبود استقرار پلیسراه در محورهای روستایی گلستان را یکی دیگر از کمبودهای این حوزه برشمرد و افزود: به عنوان نمونه برای پوشش راه روستایی در ۱۸۵ روستای کلاله و مراوه تپه در شرق استان فقط از یک پلیس راه استفاده می شود.
عضو شورای عالی استان ها در ادامه از زیرساخت های مواصلاتی استان گلستان نیز گفت و تصریح کرد: گلستان به دلیل همجواری با دریای خزر، کشور ترکمنستان و استانهای خراسان شمالی، مازندران و سمنان، جایگاه مهمی در مسیر صنعت و تجارت دارد اما راههای مواصلاتی اصلی این استان نشان دهنده این جایگاه نیست. گلستان اگر قرار است در مسیر توسعه تجاری ایران نقش ایفا کند، قبل از هر برنامه ریزی، نیاز به توسعه راههای مواصلاتی جاده ای، ریلی و هوایی دارد.
دردی زاده در پایان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن پروژه ملی راهآهن گرگان - گنبدکاووس - بجنورد - مشهد که مصوبه هیئت دولت را دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه نه تنها مطالبه مردم گلستان بلکه خواسته اهالی استانهای خراسان شمالی و رضوی است و به اعتقاد کارشناسان از زیرساختهای مهم ارتباطی و توسعه برای سه استان بالاخص گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و نقش مهمی در بهبود و رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه، حمل و نقل ایمن و سریع مسافر و بار و نیز ترانزیت کالا خواهد داشت.