نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید به گونه ای باشد که دست دلالان را کوتاه کند
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
ملکی

ملکی گفت: قیمت پایین خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم و چغندر باعث جولان دلال ها و ضرر کشاورزان خواهد شد. در واقع خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت باید به گونه ای باشد که دست دلالان را کوتاه کند.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی این استان، گفت: کرمانشاه با اقلیم‌های متفاوتی که دارد شامل سه منطقه عمومی گرم، معتدل و سرد و به دلیل برخورداری از اقلیم‌های چهار فصل و تنوع آب و هوایی، شرایط مستعدی برای کشاورزی و توسعه دارد.

وی افزود: گستردگی ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی بسیار قابل توجه بوده به گونه‌ای که زمینه تولید محصولات زراعی مانند نخود، گندم، ذرت، جو، کلزا را دارا است و جز تولیدکنندگان برتر کشور قرار دارد و تولید نخود در استان کرمانشاه جز, محصولاتی است که حتی در عرصه جهانی عرضه می‌شود.

ملکی داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان را از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان عنوان کرد و اظهار داشت: بخش کشاورزی توان رفع مشکلات بیکاری و مسائل اقتصادی مردم استان را دارد.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: مشکلات عدیده کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی استان چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. کشاورزان استان متاسفانه در زمینه تأمین هزینه تهیه بذر، سم، آفت‌زدگی محصول یا حتی بروز برخی حوادث مانند آتش‌سوزی با مشکلاتی روبه‌رو هستند. از دیگر معضلاتی که کشاورزان را تحت فشار قرار داده است جای خالی بیمه است.

وی در پایان خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت را راهکاری خواند که باعث کاهش دغدغه کشاورزان می شود و گفت: قیمت پایین خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم و چغندر باعث جولان دلال ها و ضرر کشاورزان خواهد شد. در واقع خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت باید به گونه ای باشد که دست دلالان را کوتاه کند.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی