نماینده استان ایلام در شورای عالی استان ها: احترام به قانون در اولویت کارها قرار گیرد
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
میرزاد

میرزاد گفت: باید به استقلال شوراها احترام گذاشته شود و احترام به قانون در اولویت کارها قرار گیرد و از وزیر محترم کشور می‌خواهم به استانداران دستور دهد تا با شوراها همکاری کنند.

مظفر میرزاد نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به موضوع مدیریت یکپارچه شهری، گفت: در این حوزه ما کمبود قانون نداریم چرا که تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی و غیر عمومی باید بودجه سال آینده خود را به شوراها ارائه دهند تا تعارض مسئولیت پیش نیاید.

وی با تشکر از وزیر کشور و معاونین وی اظهار داشت: انتظار داریم این تعامل ملی در سطح استانی و شهرستانی نیز وجود داشته باشد. برای مثال در شهر ملکشاهی ایلام ۴ نفر از ۵ عضو شورا به استیضاح شهردار رأی مثبت داده‌اند اما فرماندار به این رأی احترام نمی‌گذارد.

میرزاد ادامه داد: در شهر ایلام نیز بیش از یک سوم اعضا خواستار این شده‌اند، در کمیسیون حل اختلاف استان موضوع عدم سکونت شهردار در شهر رسیدگی شود اما تاکنون رسیدگی نشده، چرا که طبق قانون شهردار نیز مانند اعضای شورا باید در شهر محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در پایان افزود: باید به استقلال شوراها احترام گذاشته شود و احترام به قانون در اولویت کارها قرار گیرد و از وزیر محترم کشور می‌خواهم به استانداران دستور دهد تا با شوراها همکاری کنند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی