نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها: سیستم حمل و نقل کنونی پاسخگوی جمعیت تهران نیست / توسعه مترو بهترین راه کاهش ترافیک
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
خوارزمشاهی

خوارزمشاهی با اشاره به وضعیت ترافیک شهر تهران گفت: توسعه مترو در کل استان تهران ضروری است و ‌توان این حجم از مسافرت درون شهری را با تاکسی و اتوبوس ساماندهی کرد.

حمزه خوارزمشاهی نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به ترافیک شدید تهران به ویژه در روزهایی که بارندگی اتفاق‌ می‌افتد گفت: در درجه اولا باید به این باور برسیم که سیستم حمل و نقل عمومی تهران پاسخگوی جمعیت و نیاز موجود نیست.

وی ادامه داد: این جمعیت را نمی‌شود با تاکسی و مسافربر شخصی جابه جا کرد بلکه نیاز به ناوگان حمل و نقل عمومی کاربردی تر مانند مترو است.

خوارزمشاهی تصریح کرد: از این رو برنامه افزایش خطوط و قطارهای مترو باید در دستور کار مدیریت شهری تهران و دولت قرار گیرد و لازم است توسعه مترو در کل استان تهران باشد و به حومه تهران نیز سرویس دهد.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: حتی اتوبوس و بی آر تی هم به اندازه مترو نمی‌تواند جوابگوی نیاز مردم باشد چرا که ترافیک تهران به جایی رسیده است که حرکت اتوبوس و بی آر تی را هم کند‌ می‌کند. از این رو توسعه مترو یکی از راه‌های مثبت جابه جایی مسافر در تهران است.

وی همچنین گفت: البته اقدامات دیگر مانند برنامه ریزی برای کاهش مهاجرت به تهران در درجه اول و کاست از جمعیت مسقر تهران با واگذاری خدمات و حتی ادارات به شهرها و استان‌های اطراف هم‌ می‌تواند در کاهش ترافیک نقش داشته باشد اما برنامه ریزی بلند مدت تری‌ می‌خواهد و نیاز به اراده حاکمیتی است.

عضو شورای شهر چهاردانگه همچنین به افزایش ترافیک در زمان بارندگی تصریح کرد: این یک اتفاق طبیعی است که زمانی که بارندگی اتفاق‌ می‌افتد سرعت خودروها کاسته شود به دلیل لغزنده بودن سرنشینان با سرعت کمتری حرکت کنند و این سبب افزایش ترافیک‌ می‌شود اما تهران با مشکلات بیشتری روبه روست.

خوارزمشاهی توضیح داد: متاسفانه اقدام اشتباهی که در تهران صورت گرفته است مسدود کردن راه‌های نفوذ آب به زیرزمین است به طوری که اگر در منطقه یک شهرداری تهران باران ببارد سیل آن به جنوب تهران‌ می‌رسد و این مسئله نتیجه سیمان اندود کردن کف جوی‌های آب است. در صورتی که این کار نباید انجام‌ می‌شد. تهران هیچ نقطه‌ای برای نفوذ آب ندارد.

وی تصریح کرد: این اقدام نه تنها سبب آب‌گرفتگی معابر‌ می‌شود بلکه آبی را از تهران خارج‌ می‌کند و اجازه نفوذ آب باران به سفره‌های زیر زمینی را نمی‌دهد. همین مسئله در کنار برداشت بی‌رویه آب باعث فرونشست زمین‌ می‌شود و خطرات زیست محیطی فراوانی دارد.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: بنابراین باید کف جوی‌های آب شهر تهران نفوذ پذیر باشد و آب باران و برف بجای خروج از تهران در زمین فرو رود و سفره‌های زیر زمینی را تقویت کند. این نکته‌ می‌تواند در کاهش ترافیک در برخی از مناطق هم اثر گذار باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی