بذرگری: شرط مدرک تحصیلی تقاضای عضویت در شورای روستایی را کاهش می‌دهد
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
بذرگری

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها با اشاره به پیشنهاد افزودن شرط مدرک به قانون ثبت نام برای عضویت در شورای روستایی گفت: افزودن شرط مدرک سبب کاهش مشارکت برای عضویت در شورای روستایی می شود.

ایرج بذرگری نماینده استان البرز و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره برگزاری جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها  گفت: جلسه کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها، پیشنهاد داده بود برای عضویت در شورای روستاهای زیر 200 خانوار تنها سواد خواندن و نوشتن کفایت کند و در روستاهای بالای 200 خانوار نیز حتما باید دارای مدرک دیپلم داشته باشند. در قانون قبلی عنوان روستاها به کار نمی‌رفت و به صورت کلی عنوان شده بود.

بذرگری ادامه داد: از آنجایی که تقاضا برای عضویت در شورای روستایی کم است و تحصیل کردگان روستایی هم از روستا مهاجرت می‌کنند ما پیشنهاد دادیم شرط داشتن مدرک تحصیلی برای عضویت در شوراهای روستایی برداشته شود.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بنابراین اداره امور روستاها بیش از اینکه دست افراد با تحصیلات باشد در دست افراد باتجربه است چراکه پیدا کردن شغل برای افراد تحصیل کرده در روستا کم است، تحصیل کردگان مهاجرات می‌کنند و اگر این شرط اجرایی شود مشارکت برای عضویت در شورای روستایی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: از این رو اعضای کمیسیون با اصلاح این قانون مخالفت کردند و ترجیح دادیم قانون به شکل قبلی باقی بماند تا مشارکت در روستاها برای ورود به شورا کاهش نیابد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی