نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها: اورژانس هوایی دلفان را به این شهرستان بازگردانید
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
علی رضاییان

رضائیان گفت: اورژانس هوایی برای دلفان مصوب شده و زیرساخت‌های این موضوع نیز فراهم شده است اما در زمان تخصیص یک شهرستان دیگر این امکان را مصادره کرده در حالی که هم روستاهای کمتری دارد و هم برخوردار محسوب می‌شود.

علی رضائیان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها گفت: شهرستان دلفان به دلیل فاصله بسیار روستاها تا شهر و مراکز درمانی احتیاج شدید به اورژانس هوایی دارد.

وی افزود: البته اورژانس هوایی برای دلفان مصوب شده و زیرساخت‌های این موضوع نیز فراهم شده است اما در زمان تخصیص یک شهرستان دیگر این امکان را مصادره کرده در حالی که هم روستاهای کمتری دارد و هم برخوردار محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دلفان ۵۰۰ روستا دارد و در شهر نیز تنها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی وجود دارد که نه تنها جوابگوی نیاز مردم نیست بلکه بعد مسافت از برخی روستاهای دلفان تا مرکز شهر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و برخی مناطق با خودرو هم قابل دسترسی نیست.

رضائیان در پایان خاطرنشان کرد: تقاضای ما از مسئولان وزارت بهداشت این است که اورژانس هوایی دلفان را هر چه زودتر برقرار کنند و در کنار این موضوع، مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان را ارتقا و افزایش دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی