نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها: افت شدید دمای هوا در آذربایجان غربی / مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
ایرج سلیمان زاده

سلیمان زاده با اشاره به افت شدید دمای هوا در استان آذربایجان غربی به واسطه بارش برف در روزهای گذشته گفت: به دلیل سردی هوا و یخبندان جاده‌ها مسافران به این استان ضمن داشتن تجهیزات کامل از وضعیت راه‌ها اطلاع دقیق داشته باشند.

ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بارش برف سنگین در استان آذربایجان غربی به ویژه جنوب این استان یعنی در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، نقده و تکاب و نفوذ هوای سرد قطبی به این استان گفت: این مسئله موجب افت محسوس دمای هوا به منفی 3 تا 10 درجه در شب‌های گذشته شده است و مردم به ویژه در مناطق روستایی با مشکل شده است.

وی افزود: این درحالی است که پیش بینی‌ می‌شود دمای هوا در مناطق مرکزی استان به منفی 8 تا 10 درجه و در مناطق مرزی و جنوب استان تا منفی 15 درجه کاهش یابد و تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

سلیمان زاده با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه انرژی کمبودی در استان وجود ندارد تصریح کرد: هرچند در روستاهای سخت گذر و دور افتاده مردم برای گرمایش از نفت سفید و یا حتی چوب و الوار استفاده‌ می‌کنند که ضمن آلایندگی بالا، تهیه آن سخت است. از این رو تقاضا‌ می‌شود که مسئولان نسبت به تامین نیازهای گرمایشی مردم استان به ویژه در روستاها اقدام کنند.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها همچنین با اشاره به خطرات رانندگی در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: توصیه ما به مسافرانی که به استان سفر‌ می‌کنند یا از این استان عبور‌ می‌کنند این است که ضمن رعایت نکات ایمنی و داشتن وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ و خوراکی مورد نیاز، از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند و یا قبل از سفر اطلاعات دقیقی از شرایط جاده‌ای و جوی داشته باشند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: افت شدید سرما موجب شده است تمام مدارس و ادارات آذربایجان غربی بجز ادارات خدمات رسان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی