عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها: جاده‌های کردستان متناسب با حجم ترافیک و میزان تردد خودروها نیستند
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
محمدخانی

محمدخانی گفت: امیدواریم دولتمردان و مدیران استان و مسئولان حوزه راه در کردستان این واقعیت را قبول کنند که جاده های این استان متناسب با وضعیت موجود و حجم رفت و آمدهای خودروهای سواری و سنگین و ترانزیتی در این منطقه نیست و برای رفع مشکلات آنها چاره ای بیندیشند.

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها و عضو هیئت رئیسه این شورا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به جایگاه ترانزیتی و حمل و نقل این استان، گفت: جاده‌های کردستان به دلیل جغرافیای طبیعی و وجود مرزهای رسمی یکی از پرترددترین جاده‌های مواصلاتی کشور هستند که متأسفانه عدم وجود استانداردهای لازم در این جاده‌ها باعث شده تا رانندگان و مسافران در زمان تردد در این مسیرها دچار حوادث ناگوار شده و هر روز شاهد وقوع تصادفات ناگوار رانندگي باشیم.

وی افزود: این روزها در هر نقطه از کردستان از وقوع تصادف خبر داده می‌شود و با وجود کشته و مجروح شدن بسیاری، مسئول جان باختن و خسارات سنگین بر جای مانده هنوز هم مشخص نیست و معمولاً سعي می‌شود خطای انسانی به عنوان عامل اصلی مطرح شده و متأسفانه ساير عوامل نيز در اين ميان فراموش می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: وقوع حوادث رانندگی علاوه بر خسارات جانی و مالی که به دنبال دارد، خسارات اجتماعی نیز به تبعیت آن ایجاد می‌شود و به بازماندگان خانواده قربانیان تصادفات ضربات روحی جبران ناپذیری وارد می‌شود.

محمدخانی خاطرنشان کرد: احداث بزرگراه‌ها و جاده‌های چهار خطه همچنان در حد یک آرزو برای ساکنان کردستان باقی مانده است و با وجود تمامی پيگيری‌های صورت گرفته در اين بخش تاكنون اقدامی برای اين موضوع صورت نگرفته و اغلب طرح‌های راهسازی که در استان در چند سال گذشته آغاز شده هنوز هم به بهره‌برداری نرسیده‌اند. در واقع جاده‌ها متناسب با حجم ترافیک و میزان تردد خودروها در آن نیستند.

وی تصریح کرد: راه‌های استان کردستان نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی بوده و تخصیص اعتبارات، نصب علائم رانندگی، ساماندهی نقاط حادثه‌خیز و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام جزو کارهای اولویت‌دار در این حوزه است.

محمدخانی در پایان گفت: امیدواریم دولتمردان و مدیران استان و مسئولان حوزه راه در کردستان این واقعیت را قبول کنند که جاده های این استان متناسب با وضعیت موجود و حجم رفت و آمدهای خودروهای سواری و سنگین و ترانزیتی در این منطقه نیست و برای رفع مشکلات آنها چاره ای بیندیشند تا دیگر شاهد از بین رفتن هموطنانمان در حوادث رانندگی نباشیم.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی