نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها: عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در بحران آلودگی هوا نمایان است/ مردم، قربانیان آلودگی هوا هستند
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
علی رضائیان

رضائیان گفت: عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی دو موضوعی است که در بحران آلودگی هوا نمایان است به طوری که رفع مشکل آلودگی هوا بر روی کاغذ متولی زیاد دارد اما در عمل مسئولیت‌پذیری مشاهده نمی‌شود.

علی رضائیان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی دو موضوعی است که در بحران آلودگی هوا نمایان است، گفت: رفع مشکل آلودگی هوا بر روی کاغذ متولی زیاد دارد اما در عمل مسئولیت‌پذیری مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: نهادهای متولی در موضوع آلودگی هوا مدام مسئولیت‌ها را به همدیگر پاسکاری می‌کنند و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده و نهایتا وضعیت بغرنج فعلی را سبب شده‌اند.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عوامل متحرک از دلایل اصلی آلودگی هوا هستند و در این زمینه شرکت‌های خودروسازی استانداردها را رعایت نمی‌کنند و این در حالی است که اگر خودروهای با کیفیت و با مصرف بنزین کمتر در اختیار مردم بود، وضعیت آلودگی هوا به این اسفناکی نمی‌شد.

رضائیان در ادامه اظهار داشت: طرح‌هایی چون تردد پلاک‌ها بر اساس زوج و فرد و اینچنین طرح‌ها نیز تأثیر دارند اما اگر خودروهای ما کیفیت بهتری داشتند شرایط به مراتب مناسب‌تر بود.

وی مردم بی‌دفاع، کودکان و سالمندان را قربانیان اصلی آلودگی هوا دانست و گفت: انتظار داریم مسئولان در این زمینه حساسیت بیش‌تری داشته باشند و از الگوهای موفق سایر کشورها نیز استفاده کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی