نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها: از پتانسیل های گردشگری همدان آنگونه که باید، استفاده نشده است
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
شیرمحمدی

شیرمحمدی گفت: تا کنون آن گونه که شایسته است گردشگری همدان رشد نکرده و از ظرفیت های آن استفاده نشده است و و اگر همدان به عنوان استان اول گردشگری و صنایع دستی در کشور مطرح نشود، در حق آن ظلم شده است.

علی شیرمحمدی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به موانع توسعه گردشگری همدان، گفت: همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است اما آورده‌هایی که این عنوان می‌تواند برای استان داشته باشد در سطحی که باید باشد، نیست.

وی افزود: نبود هتل و مهمانسرا در همدان یکی از مباحثی است که گردشگران را همواره دچار مشکل می‌کند و این کمبود در حال حاضر به شدت دیده می‌شود. اولویت و مزیت استان همدان توسعه گردشگری است و اگر همدان به عنوان استان اول گردشگری و صنایع دستی در کشور مطرح نشود، در حق آن ظلم شده است.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه لالجین به عنوان تنها شهر سفال ایران در همدان، جاذبه های فراوان تاریخی و آب و هوای مناسب، دهکده گنج نامه، غار علیصدر و غیره مهمترین عوامل تاثیر گذار در رشد صنعت گردشگری در همدان است، خاطرنشان کرد: تا کنون آن گونه که شایسته است گردشگری همدان رشد نکرده و از ظرفیت های آن استفاده نشده است.

شیرمحمدی در پایان اظهار داشت: بیش از 150 رشته فعال صنایع دستی در استان همدان وجود دارد که سفال لالجین و مبلمان و منبت تویسرکان و چرمسازی از جمله آن ها است. از این ظرفیت نیز با مدیریت مناسب تر بهره بیشتری در راستای توسعه همدان می‌توان برداشت.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی