نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: استان بوشهر با وجود جامعه کارگری 120 هزار نفری بیمارستان تامین اجتماعی ندارد / شرکت نفت از عمل به ماده 13 قانون کار شانه خالی می‌کند
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
سید محمد حسینی

حسینی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سالانه به مبلغ هزار میلیارد تومان از محل پرداخت حق بیمه از استان بوشهر درآمد دارد گفت: با این وجود در کل استان بوشهر یک بیمارستان تامین اجتماعی یا سوانح و سوختگی وجود ندارد.

سید محمد حسینی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره ظرفیت‌های استان بوشهر گفت: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های گسترده‌ای که در حوزه انرژی، صیادی و کشاورزی دارد، ولی متاسفانه همچنان درگیر فقر گسترده است.
وی با بیان اینکه فقر در کنار نفت سرتیتر تمام روزنامه‌های بوشهر است افزود: این استان با دارا بودن 45 هزار صیاد ظرفیت بزرگی در حوزه تامین غذای دریایی و خدمت رسانی در حوزه صیادی محسوب می شود و از آنجایی که صیادی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود انتظار داریم، صیادان ما در شمال و جنوب کشور از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره‌مند شوند.
حسینی تصریح کرد: همچنین در استان بوشهر نزدیک به ۹۰ الی ۱۰۰ هزار نیروی فنی و کارگر متخصص در حوزه انرژی وجود دارد که باید به این میزان ۲۰ هزار نیروی کار فصلی دیگر هم اضافه کرد که جمعا به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسند که این تعداد جمعیت برای پیگیری مسائل و مشکلات خود باید به اداره کار عسلویه مراجعه کنند در صورتی که رئیس این اداره با نظر شرکت نفت منطقه ویژه پارس جنوبی منصوب‌ می‌شود نه با حکم اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر.
نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با طرح این پرسش که باوجود اداره کل کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر چرا باید رئیس اداره کار عسلویه توسط شرکت نفت انتخاب شود؟ بیان کرد: همین اتفاق سبب شده است مشکلات زیادی وجود داشته باشد. یعنی نیروی کار مشغول در صنعت نفت برای حل مشکلات ناشی از روابط شغلی خود با شرکت نفت به اداره‌ای مراجعه‌ می‌کند که زیر نفوذ همان شرکت است و مشخص است که نتیجه مطلوب و عادلانه‌ای میسر نمی شود.
وی ادامه داد: در ماده 13 قانون کار آمده است که « مطالبات کارگر جزء دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظفند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل مطالبات پیمانکار منجمله ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند.» این در صورتی است که شرکت نفت از عمل به این قانون شانه خالی‌ می‌کند.
حسینی افزود: نکته مهم دیگر اینکه سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه از استان بوشهر سالانه به طور متوسط هزار میلیارد تومان در آمد کسب می کند در صورتی که یک بیمارستان تامین اجتماعی یا بیمارستان سوانح و سوختگی در خور شأن استان بوشهر بویژه جمعیت ۱۲۰ هزار نفر کارگری عسلویه وجود ندارد و متاسفانه باید گفت درآمد استان بوشهر در محل دیگری هزینه‌ می‌شود که این درست نیست.
نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: همچنین لازم است حساب‌های بانکی مربوط به شرکت نفت و پالایشگاه‌ها در بانک رفاه و توسعه توان سپرده شوند تا کارآفرینان استان بتوانند از محل سپرده این حساب‌ها برای توسعه مشاغل و صنایع و همچنین خدمت به جامعه مخاطب بهزیستی استان تسهیلات اشتغال‌ زایی پرداخت کنند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی