دفتر ریاست جمهوری خطاب به وزیر کشور ابلاغ کرد؛ دستورات هشت بندی رئیس جمهور جهت تحقق مطالبات نظام شورایی کشور
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
اجلاس یازدهم

دفتر رئیس جمهور برای تحقق وعده هایی که در اجلاس شورای عالی استان ها از سوی سید ابراهیم رئیسی به نظام شورایی داده شد، دستورات هشت بندی وی را به احمد وحیدی وزیر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، غلامحسین اسماعیلی طی این ابلاغیه تاکید کرد که کارگروه مشترک اعضای شوراها و وزارت کشور به منظور بررسی مسائل و مشکلات آن ها تشکیل شود و پیشنهادات لازم برای تقویت و رفع مشکلات شوراها ظرف مدت یک ماه ارائه شود.

وی در بند دوم عنوان کرد که ظرفیت های قانونی شوراها احیا و اقدامات اصلاحی در ساختار و افراد آن ها با جدیت و جرات باید دنبال شود.

اسماعیلی در بند سوم این ابلاغیه به بودجه شوراها پرداخته و خطاب به وزیر کشور اضافه کرد که اعتبارات شوراها، با توجه به اولویت ها و نیازهای کشور در سقف بودجه عمومی سالانه تخصیص یابد.

همچنین در بند دیگری از وزیر کشور می خواهد عضویت یکی از اعضای شوراها در شورای اداری و برنامه ریزی استان بررسی شود.

بند 5 ابلاغیه دفتر ریاست جمهوری تاکید دارد که جذب، نگهداری، ارتقاء و پرداخت حقوق کارمندان به منظور کارآمدسازی شهرداری ها،  با نگاه انقلابی دنبال شود.

اسماعیلی اضافه کرد: براساس بند ششم، وزیر کشور باید پیش نویس لایحه مدیریت شهری را تهیه و به دولت ارسال کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بند هفتم ابلاغیه به  احصا مسائل کلانشهرها از طریق نشست با شهرداران مرتبط می پردازد.

وی در بند 8 این ابلاغیه خطاب به ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید می کند تا صدور اسناد رسمی برای اراضی را با جدیت دنبال کنند.



پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی