ملکی گفت: راه اندازی این خط ریلی نقل و انتقال مسافران و زائران عتبات عالیات و از سوی دیگر حرم امام رضا (ع) به راحتی انجام گرفته و همگی به راه اندازی خط ریلی کرمانشاه به خسروی وابسته است که این راهآهن موجب اتصال مسیر شرق به غرب کشور و سپس به کشور عراق است که با راه اندازی این مسیر ریلی مبادلات تجاری کشور ایران و عراق، سوریه و کشورهای مدیترانه به راحتی انجام خواهد گرفت.
کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی، گفت: این طرح یکی از پروژه های نیمه تمام بزرگ استان کرمانشاه طی سالیان گذشته است که نیازمند توجه دولت سیزدهم برای تکمیل آن است.
وی افزود: با راه اندازی این خط ریلی نقل و انتقال مسافران و زائران عتبات عالیات و از سوی دیگر حرم امام رضا (ع) به راحتی انجام گرفته و همگی به راه اندازی خط ریلی کرمانشاه به خسروی وابسته است که این راهآهن موجب اتصال مسیر شرق به غرب کشور و سپس به کشور عراق است که با راه اندازی این مسیر ریلی مبادلات تجاری کشور ایران و عراق، سوریه و کشورهای مدیترانه به راحتی انجام خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه راه آهن به کرمانشاه یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به کرمانشاه است و این مسیر برای انتقال مسافرین و زائرین عتبات عالیات و برای حمل بار در حوزه صادرات نقش بسزایی دارد و باید راهاندازی شود.
ملکی در پایان اظهار داشت: پروژه راهآهن غرب کشور پس از افتتاح خط راه آهن ملایر به کرمانشاه به ۲ فاز کرمانشاه- اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب- خسروی به تقسیم شده و تاکنون هیچکدام از این ۲ فاز به مرحله بهره برداری نرسیده است که امیدواریم در دولت سیزدهم و با توجهی که از سوی ریاست محترم جمهوری به این طرح ملی وجود دارد، در همین دولت شاهد تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی باشیم و البته خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در سال جاری اعتبار خوبی برای تکمیل این طرح اختصاص پیدا کرد که می تواند عملیات اجرایی آن را شتاب ببخشد.