نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: مازندران یکی از پرچالش‌ترین مناطق ایران از نظر محیط زیستی است
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
برزویی

برزویی گفت: مازندران یکی از پرچالش‌ترین مناطق ایران از نظر محیط زیستی است در حالی که یکی از اهرم‌های توسعه پایدار، حراست و پاسداری از منابع طبیعی و زیست محیطی است.

صادق برزویی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مهمترین مشکلات این استان، گفت: مشکلات مواصلاتی و جاده ها به خصوص راه های روستایی و بین شهرستانی، کم آبی در حوزه کشاورزی و آب شرب و ضعف در سیستم دفع فاضلاب شهری و دفع نامناسب پسماند و زباله را از چالش های مهم مازندران می دانم.

وی افزود: روزانه 2هزار تن زباله در جنگل‌های شمالی دفن می‌شود. بوته کنى، احداث راه، زمین‌خواری، چراى بی‌رویه دام، شکار غیرمجاز و بهره‏‌بردارى از معادن موجب تخریب بخش وسیعى از زیست‏گاه‏‌های مازندران و محدودیت آنها شده است. مشکلات پسماند، انباشت و شیرابه زباله، آلودگی دریا و جنگل از مشکلات دیگر محیط زیستی مازندران است.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: مازندران یکی از پرچالش‌ترین مناطق ایران از نظر محیط زیستی است در حالی که یکی از اهرم‌های توسعه پایدار، حراست و پاسداری از منابع طبیعی و زیست محیطی است.

برزویی ادامه داد:  مقابله با عوامل مخرب نظیر فرسایش خاک، فرونشست زمین، همچنین کنترل میزان مصرف و بطورکلی مبارزه با تمام عوامل از بین ‎برنده یا تخریب‎ گر در حوزه محیط زیست از جمله وظایف سازمان محیط زیست هستند که تنوع و گستردگی آن ها، مسئولیت و سختی آن ها را بیشتر و نیازمند مشارکت همگانی و مردمی می‎ کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دو مورد از مهم‌ترین مشکلات ما در زمینه محیط زیست، عدم مدیریت صحیح پسماند‌های خانگی و پساب‌های خانگی است، اظهار داشت: عدم تصفیه مناسب فاضلاب‌های خانگی، یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در استان است که باعث آلودگی رودخانه ها، دریا، تالاب‌ها و آب بند‌ها می‌شود.

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی