نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: بازار فروش محصولات گلخانه ای باید فراهم شود
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
دردی زاده

دردی زاده گفت: باید بازار فروش این محصولات را فراهم کنیم زیرا بازار داخلی به تنهایی جوابگو نیست. هزینه احداث، داشت و مدیرتی گلخانه ای نیز بالا است پس باید شرایطی فراهم شده که کشت گلخانه ای اقتصادی شود.

ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، گفت: اگر کشت سبزی و صیفی جات را به سمت تولید گلخانه‌ای ببریم می توانیم با آب کمتر، تولید بیشتری داشته باشیم تا اگر صادراتی هم داشته باشیم آب مجازی از کشور خارج نشود.

وی افزود: میزان تولید در گلخانه‌ها ۱۰ برابر بیشتر از کشت در فضای باز بوده و ما باید بازار فروش این محصولات را فراهم کنیم زیرا بازار داخلی به تنهایی جوابگو نیست. هزینه احداث، داشت و مدیرتی گلخانه ای نیز بالا است پس باید شرایطی فراهم شده که کشت گلخانه ای اقتصادی شود.

دردی زاده با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای توسعه گلخانه‌ها باید فراهم شود، اضافه کرد: وام‌های سریع و ارزان در اختیار بهره برداران با دوره تنفس بالا قرار گرفته تا تولید برای آنها صرفه داشته باشد و جهاد کشاورزی باید با کشت قراردادی و سفارشی گلخانه داران را حمایت کند.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استانها تصریح کرد: کشت قراردادی برای مصرف بازار داخل کشور و کشت سفارشی به سفارش کشورهای واردکننده و با بستن قرارداد با کشورهای مبدا باید انجام شود تا بهره برداران از فروش محصول خود اطمینان داشته باشند و جلو ضرر و زیان احتمالی گرفته شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی