عضو شورای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: آسیب به 11 هزار خانه در زمین لرزه شهرستان خوی / مردم نیازمند وسایل گرمایشی هستند
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
محمد بهجتی

بهجتی با اشاره به زلزله هفته پیش شهرستان خوی گفت: در این زمین لرزه به 11 هزار خانه خسارت وارده شده است و 1100 نفر آسیب دیده‌اند.

محمد بهجتی عضو شورای شهرستان خوی و نماینده این شهرستان در شورای استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به زمین لرزه هفته پیش خوی گفت: زمین لرزه‌ای که چهارشنبه هفته پیش شهرستان خوی را لرزاند 5.4 دهم ریشتر قدرت داشت و از آنجایی که زمان زمین لرزه کم بود خوشبختانه خسارت کمتری وارد کرد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تا به امروز بیش از 1100 ساختمان آسیب جدی دیده که باید تخریب و نوسازی شود. همچنین نزدیک به 10 هزار واحد مسکونی نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

بهجتی تصریح کرد: از اولین ساعات وقوع زمین‌لرزه 1300 گروه فعال از همکاران ما در شهرداری و شورای شهر، سپاه، بسیج، نیروی انتظارمی و سایر ارگان‌های خدمات رسان در سطح شهرستان وارد عمل شدند و در خدمت مردم بودند.

عضو شورای شهرستان خوی تصریح کرد: همچنین در این زمین لرزه 1127 نفر آسیب دیده‌اند که از این میان 113 نفر بستری بودند و بر اساس آخرین آمار 34 نفر جراحی شدند و در بیمارستان بستری هستند اما وضعیت آنها رو به بهبود است.

نماینده شهرستان خوی در شورای استان آذربایجان غربی بیان کرد: باتوجه به آغاز فصل سرما و سرد شدن هوا مردم نیازمند وسایل گرمایشی هستند و باید هرچه زودتر این وسایل در اختیار مردم قرار گیرد از این رو تقاضا داریم دولت و مردم به فکر زلزله‌زدگان باشند.

پایان پیام/

شبکه های اجتماعی