نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: ضعف زیرساخت در خراسان جنوبی سبب مهاجرات و کاهش جمعیت استان می‌شود
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
روحی

روحی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی گفت: این مسئله سبب می‌شود صنایع و کارخانجات در این استان ساخته نشوند و در نهایت به افزایش میزان بیکاری و مهاجرت مردم منجر می‌شود.

حسین روحی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات استان خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی از نظر زیرساخت بسیار ضعیف و فقیر است.

وی افزود: ما برای ایجاد رفاه، شغل و شرایط آسایش عمومی نیاز به زیرساخت داریم و زیرساخت در درجه اول توسعه منطقه و کشور قرار می‌گیرد. تا زمانی که ما زیرساخت‌های لازم از جمله راه، شبکه آب رسانی، شبکه برق و گاز و سیستم حمل و نقل نداشته باشیم سرمایه گذار دولتی و خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در منطقه و ساخت کارخانه جات و صنایع را ندارد.

روحی افزود: این یک حقیقت اقتصادی است که سرمایه فرار است و سرمایه گذار جایی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند که بتواند در قبال آن سود دریافت کند. در غیر این صورت ثروت خود را به خطر نمی‌اندازد.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این مسئله سبب پیامدهای ناگوراری برای منطقه و استان خراسان جنوبی شده است. نبود زیر ساخت به معنی نبود شغل و در نتیجه اقتصاد ضعیف خانوار است که تبعات بعدی از جمله فقر، بزه کاری، مهاجرت، حاشیه نشینی و در نهایت فشار به اقتصاد کشور دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: زمانی که یک جوان شغلی نداشته باشد نمی‌تواند تشکیل خانواده دهد و بنابراین روند رشد جمعیت منفی می‌شود. همان جوان برای یافتن کار مهاجرت هم می‌کند و این مسئله سبب می‌شود مرزها خالی از سکنه شوند و استان‌های مرزی مزیت سکونت خود را از دست بدهند. این مسئله ارتباط مستقیمی با امنیت ملی کشور دارد و سبب ایجاد شکاف در مرزها می‌شود که نفوذ دشمن و گروهای تروریستی و قاچاق بر را آسان تر می‌کند.

روحی بیان داشت: بنابراین باید دقت شود که تمام این مسائل با هم پیوند دارند و زمانی که ما از چیزی چشم پوشی می‌کنیم در قبال رخدادهای بعدی مسئول هستیم. از طرف دیگر وقتی به یک مسئله رسیدگی می‌کنیم باید شاهد نتایج مثبت در سایر حوزه‌ها باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی