نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها: زیان سد یامچی برای شهرستان نیر است و آب آن برای اردبیل / حق آبه شهرستان نیر از سد یامچی پرداخت نمی شود
سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
نعمتی

نعمتی با اشاره به کمبود آب شهرستان نیر گفت: در شهرستان نیر سد یامچی احداث شده است اما حق آبه کشاورزی و آشامیدنی این شهرستان از سد پرداخت نمی شود.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها با اشاره به مشکل آب در شهرستان نیر گفت: در این شهرستان یک سد بزرگ خاکی برای تامین آب شهر اردبیل و حومه آن ایجاد شده است. برای ساخت این سد چنین روستا زیر آب رفت و مردم آن روستاها مجبور به جابجایی شدند که زحمت و هزینه زیادی برای آنها داشت.

وی افزود: این در صورتی است که حق آبه کشاورزی و آشامیدنی حوزه آبریز این سد که شامل شهر نیر و چندین روستاست پرداخت نمی‌شود و هیچ سودی هم از قبل این سد به شهرها و روستاهای آن نرسیده است.

نعمتی تصریح کرد: به دلیل قطع حق آبه کشاورزی بیشتر زمین‌‌های کشاورزی بایر شده‌اند یا برداشت محصول کاهش یافته است که منجر به کاهش درآمد و افزایش فقر در منطقه شده است.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها با بیان اینکه 25 سال از است که مردم این منطقه از کم آبی رنج‌‌ می‌برند تصریح کرد: با این وجود نمی‌توانند از آب سد یامچی استفاده کنند و از این رو بیکاری افزایش یافته و مهاجرات زیاد شده است.

وی اظهار کرد: درخواست ما این است که تدبیری اندیشیده شود تا اهالی این منطقه بیش از این ضرر نبینند. بنابراین باید طوری اقدام شود که شهرستان نیر از منابع آبی خود بتواند استفاده کند و مردم احساس تبعیض و ظلم نداشته باشند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی