نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: ارتقاء درجه شهرداری بجنورد؛ فرصتی برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مغروری

مغروری با اشاره به ارتقاءدرجه شهرداری بجنورد به 11 گفت: این ارتقاء درجه سبب افزایش بودجه و در نهایت موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان می‌شود.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاري شورای شهر بجنورد و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به ارتقا درجه شهرداری بجنورد از 10 به 11  عنوان کرد: با ارتقا درجه، شهرداری از بودجه‌ی بیشتری برخوردار خواهد شد که این مسئله امکان اجرای طرح‌های عمرانی را فراهم خواهد کرد. امیدواریم این اتفاق مبارک منجر به پیشرفت و توسعه شهری بیشتر بجنورد شود.

مغروری همچنین درخصوص ملاک‌های ارتقا درجه شهرداری‌ها گفت: شاخص‌های مهمی چون جمعیت، میانگین تفریغ بودجه، موقعیت جغرافیایی و نیز اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها جزو مهم‌ترین مسایل مرتبط با درجه بندی شهرداری‌هاست که در هر دوره پنج ساله مورد ارزیابی واقع می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها یادآور شد: بنابر قانون، شهرداری های کشور به 12 درجه تقسیم بندی شده‌اند و بر اساس آن شهری که به درجه 11 ارتقا یابد جزء کلان شهرهای ایران محسوب خواهد شد و از مزایای کلان شهرها بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: این ارتقاء در جذب اعتبارات ملی و استانی و  رشد بودجه شهرداری، کمک‌های اعتباری به پروژه‌های مثل طرح جانمایی سایت پسماند،  بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز ماشین آلات عمرانی و آتش نشانی  و ارتقاء چارت سازمانی شهرداری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی