نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: خراسان جنوبی با وجود داشتن 4 گذرگاه مرزی، جاده‌ استاندارد ندارد
سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
روحی

روحی با اشاره به اهمیت جایگاه خراسان جنوبی در بازرگانی ایران گفت: این استان با وجود اینکه نقش زیادی در مبادلات مرزی دارد اما از جاده‌های استانداردی برخوردار نیست.

حسین روحی نماینده استان خراسان چنوبی در شورا ی عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات راه‌های ارتباطی استان خراسان جنوبی گفت: این استان از استان‌های مرزی ایران است و با توجه به مرز طولانی خود با کشور افغانستان میزبان 4 پایانه و گذرگاه مرزی است.

وی افزود: از این رو استان خراسان جنوبی دارای مبادلات اقتصادی کلان و مراودات مرزی بین المللی است و به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد. یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها بحث راه‌های ارتباطی است. چراکه برای انتقال کالا نیاز به سیستم حمل و نقل گسترده و کارآمد داریم که راه‌های ارتباطی یکی از اجزای این سیستم است.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کالاهای صادر شده از مرز این استان نه تنها به افغانستان بلکه به هند و پاکستان هم صادر‌ می‌شود و این مسئله بر اهمیت مرز‌ می‌افزاید.

وی اظهار کرد: این در صورتی است که استان خراسان جنوبی راه‌های ارتباطی بسیار نامناسب و غیر ایمنی دارد. تصادف‌های بی شمار و کشته‌های زیاد نتیجه همین غیر استاندارد بودن راه‌هاست.

روحی اضافه کرد: زمانی که شما یک جاده ترانزیتی دارید باید به این نکته توجه کنید که ماشین‌های سنگین از این جاده عبور‌ می‌کنند و این جاده اگر استاندارد نباشد خطر تصادف را بالا‌ می‌برد و در نتیجه منجر به خسارات‌های جانی و مالی‌ می‌شود. بنابراین باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیق ایمنی را به جادها به‌ویژه جاده‌های بین‌المللی آورد.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: مزیت مرز نشینی و بازرگانی‌ می‌تواند نقش مثبتی در اقتصاد استان به ویژه ایجاد شغل داشته باشد. از طرفی راه‌های ارتباطی یکی از اصلی ترین عناصر و معیار‌های توسعه هستند. از این رو سرمایه گذرای در راه‌های ارتباطی نه تنها برای اقتصاد کشور مفید است بلکه موجب توسعه و پیشرفت استان‌ می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی