نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: به نیروی انسانی آموزش و پرورش توجه ویژه شود
يکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
فنودی

فنودی با اشاره به مشکلات معلمان و طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: لازم است به بحث نیروی انسانی در آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش، گفت: همه ما به طور مستقیم با مسائل آموزش و پرورش در ارتباط بوده و هستیم.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان که بالاخره بعد از سال‌ها اجرایی شده است، دارای نواقصی به ویژه در بخش آیین‌نامه‌ها و بارگذاری مدارک است که در شأن معلمان عزیز نیست.

فنودی اظهار داشت: موضوع دیگر نیروهای طرح مهرآفرین هستند که در سال ۱۳۹۱ با مصوبه دولت به صورت پیمانی استخدام شدند و طبق قانون باید پس از پنج سال رسمی می‌شدند اما این اتفاق نه تنها نیفتاز اده بلکهمزایای طرح رتبه‌بندی نیز حذف شده‌اند.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: نیروهای قرارداد کار معین و خرید خدمات نیز مشکلاتی از جمله حقوق ناکافی و مسئله بیمه دارند و پس از سالها تجربه در زمینه تدریس و معلمی، حقشان این است که استخدام شوند.

وی با اشاره به مشکلات روستاهای مرزی در زمینه آموزش و پرورش، تصریح کرد: مدارس روستامحور باید تقویت شود و شرایطی فراهم شود تا ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی تسهیل شود.

عضو شورای عالی استان‌ها در پایان اظهار داشت: لازم است توجه ویژه به نیروی انسانی مجموعه آموزش و پرورش شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی