رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران: طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم برای مدیریت شهری خطرناک است
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
در جمع

سروری با اشاره به طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم گفت: این طرح شورا را بی‌خاصیت می‌کند. از این رو برای مدیریت شهری خطرناک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها، در حاشیه نشست هم اندیشی شورای عالی استان‌ها با رئیس مجلس شورای اسلامی که در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: باتوجه به موضوعات مهمی که در مجلس در مورد لایحه درآمدهای پایدار و طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم مطرح بود نیاز بود اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان امور جاری در مجلس قرار بگیرند و بر این اساس این نشست هم‌اندیشی برگزار شد تا از اطلاعات و نظرات رئیس مجلس، رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روسای کمیسیون‌های عمران، اقتصاد و شوراها استفاده شود.

وی افزود: ما در رابطه با موضوعات مطرح شده به‌ویژه طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم نگرانی جدی داریم. چراکه از این نظر که یک پیوستگی جدی بین شورا و شهرداری وجود دارد.

سروری ادامه داد: به این دلیل اگر شورا را از فرایند انتخاب شهردار حذف کنیم، عملا شوراها بی‌خاصیت می‌شوند. یعنی شورا وقتی نتواند شهردار را انتخاب کند به طور طبیعی نمی‌تواند منتخب مردم را عزل کند. بنابراین اتفاقی که می‌افتد این است که عملا شهردار از شورا تبعیت نمی‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها توضیح داد: از این رو پیشنهاد ما این است که با برگزاری نشست‌های مشترک و مطالعه دقیق‌تر در این مسئله کارهای علمی‌تری انجام شود و ما به سمت مدلی برویم که بتواند هم شهردار را قدرتمند کند و هم شورا را را از قدرت ساقط نکند.

وی تصریح کرد: ما این موضوع را برای مدیریت شهری خطرناک می‌دانیم و معتقدیم این مسئله حتما باید با حفظ اقتدار مدیریت شهری همراه باشد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی