نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: سیستان و بلوچستان، اقدامات مؤثر و عینی می‌خواهد
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
ملک رئیسی

ملک رئیسی با اشاره به مشکلات متعدد استان سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف، گفت: می طلبد متولیان امر با نگاه خاص به استان سیستان و بلوچستان اقدامات موثر و عینی انجام دهند.

محمدحسن ملک رئیسی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان این موضوع که استان سیستان و بلوچستان از پهناورترین استان‌های کشور است، گفت: این استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌‌های بیشماری برخوردار بوده اما از حیث شاخص‌‌های توسعه کمترین جایگاه را داراست‌.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان به رغم داشتن جمعیتی هوشمند و مستعد و برخورداری از منابع طبیعی فراوان، تولید، درآمد و رفاه در سطح بسیار پایینی می باشند و شمار قابل توجهی از نیروهای جوان و حتی تحصیل کرده از امکان اشتغال بی بهره اند‌.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای عالی استان‌‌ها با گلایه از وضعیت نامطلوب بخش بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این استان در حوزه بهداشت و درمان مظلوم واقع شده و نه تنها با کمبود امکانات درمانی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کند بلکه با مشکل جدی کمبود پزشک نیز مواجه است، میزان ماندگاری پزشکان غیربومی نیز در این منطقه بسیار کم است و هر کدام بعد از اتمام طرح سیستان و بلوچستان را ترک می کنند‌.


ملک رئیسی خاطرنشان کرد: آمار تلفات و مرگ و میر در جاده‌‌های استان به دلیل ایمن نبودن و نداشتن بزرگراه و آزاد راه، بالا بوده و بسیاری از محورهای روستایی به خصوص در حوزه جنوب استان، وضعیت نامطلوب دارند و می طلبد متولیان امر با نگاه خاص به استان سیستان و بلوچستان اقدامات موثر و عینی انجام دهند‌.


نماینده استان سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: در مسائل و برنامه‌ریزی‌‌های توسعه‌ای نیاز است از شوراها به عنوان حقله اتصال مردم و حاکمیت، نظر خواهی شود‌.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی