نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: به جای مطرح کردن انتخاب شهردار توسط مردم، لایحه مدیریت جامع شهری اجرایی شود
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
غفاری

غفاری گفت: اگر قرار است طرح و اصلاحیه‌ای باشد، باید همراه با اصلاح قانون شوراها و مهم‌تر از آن، لایحه مدیریت یکپارچه شهری باشد، نمی‌شود مسئله انتخاب شهردار را مطرح کنیم اما مدیریت جامع شهری را تصویب نکنیم.

علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به موضوع مطرح شده مبنی بر انتخاب شهردار توسط مردم، گفت: این طرح، تسکینی است و مشکلات نهاد ارزشمند شوراها را حل نخواهد کرد.

وی افزود: مسائل و مشکلات شوراها با این طرح حل نخواهد شد و چه بسا مدیریت شهری دچار معضلات بیشتری هم شود.

غفاری خاطرنشان کرد: اگر قرار است طرح و اصلاحیه‌ای باشد، باید همراه با اصلاح قانون شوراها و مهم‌تر از آن، لایحه مدیریت یکپارچه شهری باشد، نمی‌شود مسئله انتخاب شهردار را مطرح کنیم اما مدیریت جامع شهری را تصویب نکنیم.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در لایحه مدیریت یکپارچه شهری، شوراها واقعا تبدیل به شورای شهر می‌شوند و از حالت شورای شهرداری خارج خواهند شد.

وی ادامه داد: هنگامی که این لایحه اجرایی شود دیگر مسئله انتخاب شهردار چندان موضوعیتی ندارد، چرا که رؤسای ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان، زیر نظر شورا عمل می‌کنند.

غفاری در پایان اظهار داشت: جمع‌بندی بنده این است که طرح انتخاب شهردار توسط مردم، مشکلات شوراها و مدیریت شهری را چاره نمی‌کند.

 

پایان پیام /

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی