نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: استان فارس حتی یک کیلومتر آزاد راه را ندارد/دامداری استان فارس در خطر نابودی قرار دارد
پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
رحیمی

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها گفت: استان پهناور فارس، حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد و سهمش از بزرگراه های کشور حدود یک درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، محمدکاظم رحیمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان در زمینه‌های مختلف، گفت: رتبه اول تولید مرکبات و انجیر در کشور، رتبه اول تولید گندم و محصولات جالیزی، تاریخ کهن و پتانسیل فراوان گردشگری، مقام نخست تولید گوشت قرمز و سوم تولید مرغ و دارا بودن بیش از هزار میلیون تن ذخایر معدنی تنها بخشی از پتانسیل‌های استان فارس است.

 

وی افزود: اما با این وجود، رتبه اول مرگ و میر و تصادفات جاده‌ای با ۸ درصد از کل آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات، برای فارس است. چطور می‌شود استان پهناور و پرظرفیت فارس، حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد و سهم استان از بزرگراه‌های کشوری حدود یک درصد است.

 

رحیمی ادامه داد: مسئولان سیاست‌گذاری حوزه راه و شهرسازی به خواب فرورفته یا خود را به خواب زده‌اند و چگونه شب‌ها با وجدان راحت می‌خوابند. 

 

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، با بیان مشکلات عشایر و دامداران، اظهار داشت: قیمت گوشت در یک سال گذشته ۵۰ درصد رشد کرده اما نهاده‌های دامی بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است، کجای این قصه به هم می‌خواند؟ کار به جایی رسیده که دامدار باید به اجبار محصولات خود را زیر قیمت تمام شده بفروشد. آیا این قشر بی دفاع و کم توقع به اندازه یک عروسک‌ساز‌ چینی، توان ایجاد ارزش اقتصادی ندارند؟

 

رحیمی با اخطار به مسئولان حوزه جهاد کشاورزی، بیان کرد: اگر دست از حمایت از قشر محروم و مظلوم دامداران و کشاورزان بردارید، شاهد فاجعه عظیم در سال‌های آینده خواهیم بود که نتیجه آن نابود شدن آنان در زیر چرخ‌های اقتصادی خواهد بود. از این حیث عاجزانه از متولیان امور، خواهشمندم نسبت به ارائه بسته‌های حمایتی از دامداران و عملیاتی شدن آن اقدام عاجل کنند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی