نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: مسئولان به مشکلات اعضای عشایری شوراها رسیدگی کنند
سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
هاشم بانشی

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با اشاره به معضلات و مسائل شوراهای عشایری در زمینه های مختلف، گفت: وزارت کشور و شورای عالی استان ها به مشکلات شوراهای عشایری رسیدگی کنند.

هاشم بانشی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها گفت: در زمینه بودجه شوراها و حق‌الجلسه اعضای شورا، قوانین مدونی وجود دارد که تکلیف را مشخص کرده اما شوراهای روستا تیره های عشایری علی‌رغم زحمات و تلاش‌های بسیار، در این موضوع دچار مشکل هستند.

وی استان‌های جنوب کشور نظیر فارس، خورستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را دارای جمعیت عشایری بیشتری معرفی کرد و اظهار داشت: اعضای شوراهای روستا تیره های عشایری به دلیل ییلاق و قشلاق و مهاجرت دائمی عشایر، کار بسیار سختی برای رسیدگی به امور مردم خود دارند و مدام باید در مناطق مختلف حضور داشته باشند اما به آن‌ها کم لطفی می‌شود و در موضوع حق‌الزحمه و هزینه‌های رفت و آمد دچار چالش هستند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها از وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها درخواست کرد تا به این موضوع رسیدگی شود و این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

بانشی در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع پرداخت عوارض به شهرداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دولت در بحث درآمد و بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به درستی تأکید می‌کند که از محل عوارض باید تأمین شود اما متأسفانه برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها عوارض آلایندگی را پرداخت نمی‌کنند که این سبب پایین آمدن قدرت مالی شهرداری‌ها و در نتیجه نارضایتی مردم می‌شود.

بانشی از دولت درخواست کرد تا با جدیت و تلاش بیشتری، به مبحث پرداخت عوارض از سوی بنگاه‌های اقتصادی ورود کند تا شهرداری‌ها در زمینه درآمدی دچار معضل نشوند.

گفتنی است، روستا‌ها و تیره‌های عشایری که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت داشته باشند، می‌توانند برای انتخاب صاحبان ۵ کرسی در شورا‌های اسلامی، انتخابات برگزار کنند. روستا‌ها و تیره‌های عشایری با جمعیت کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر سه کرسی شورای اسلامی روستایی و عشایری خواهند داشت.

 


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی