رئیس شورای عالی استان‌ها در بوشهر: مدیران صنعت نفت به مشکلات مردم عسلویه رسیدگی کنند / از ظرفیت شوراها به درستی استفاده نشده است
سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
پرویز سروری

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر شکوفایی اقتصادی عسلویه گفت: امیدواریم با حضور مدیران جهادی در صنعت نفت به حل مشکلات مردم عسلویه توجه بیشتری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری در جریان سفر خود به استان بوشهر در مراسم روز عسلویه که مقارن با سالروز سفر مقام معظم رهبری در ۸ فروردین سال ۱۳۹۰ به شهرستان عسلویه است برگزار می‌شد، به عنوان مهمان ویژه و سخنران مراسم حضور یافت.

این مراسم  با استقبال گسترده مردم و مهمانان نوروزی و با حضور مسئولان شهرستان، نماینده حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برگزار شد.

سروری در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ ملی و اقتصادی شهرستان عسلویه به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم علسویه در سال 1390 پرداخت و اظهار داشت: ۱۱ سال قبل در چنین روزی رهبر انقلاب بر تولید پایدار و شکوفایی اقتصاد متکی بر علم و دانش بنیان تاکید داشتند که نشان از نگاه عمیق و ژرف اندیشی ایشان دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین با اشاره به خواسته رهبر انقلاب از مسئولان صنعت نفت در رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان عسلویه، ابراز امیدواری کرد که با حضور مدیران جهادی در صنعت نفت شاهد توجه بیشتری به خواسته مردم منطقه باشیم.

شوراها در شهر و روستا نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستند

سروری همچنین در دیدار با امام جمعه بوشهر در روز اول سفر خود به این استان اظهار داشت: نظام آموزشی مناسب برای همه رده‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تدوین شده است.

وی تصریح کرد: برای ارتقا جایگاه شوراهای شهرها و روستاها در جامعه برنامه آموزشی تدوین شده که این مهم سطح تخلفات شوراهای اسلامی را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها جامعه شورایی کشور را یک ظرفیت بزرگ مردمی دانست و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با ۱۲۶ هزار عضو یکی از ظرفیت‌های مهم و بزرگ مردمی است.

سروری با بیان اینکه نظام شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است گفت: از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به خوبی تاکنون استفاده نشده که برنامه لازم در این زمینه تدوین شده است.

۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شد

وی در نشست با استاندار بوشهر نیز بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نزدیک‌ترین نهاد به مردم نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به مردم دارند.

وی مردمی‌بودن را به عنوان مهمترین شاخص برای شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی فرصتی بی‌بدیل برای خدمت به مردم و ظرفیتی کم نظیر است که باید به بهترین شکل استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نگاه بخشی به شوراهای اسلامی نداریم بلکه باید با هم‌افزایی و هماهنگی، ظرفیت کارایی کشور را به حداکثر برسانیم.

سروری با اشاره به عضویت ۱۲۶ هزار نفر در شوراها گفت: در سال گذشته ۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۷۰ درصد از این تخلفات به سبب عدم آگاهی از ظرفیت شوراهای شهر و روستا بوده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی