نماینده استان یزد در شورای عالی استانها : اعتبارات مورد نیاز انتقال آب به استان یزد سریع تر تخصیص یابد
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
حسین حیدری

نماینده استان یزد در شورای عالی استانها با بیان اینکه کم آبی در استان یزد به مرحله حاد رسیده است، گفت: غیر از انتقال آب به استان، برنامه های بلندمدت دیگری نیز باید برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا برسد.

حسین حیدری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وابستگی توسعه پایدار به آب، مشکل اساسی استان یزد را کمبود منابع آبی دانست و گفت: برای آنکه آینده اقتصادی و حیاتی استان به خطر نیفتد، دولت باید به صورت عاجل و جدی و با برنامه مدون به این مشکل بپردازد.

وی افزود: مشکل کم آبی یزد به دلیل اقلیم خاص و شرایط طبیعی استان بوده اما در سال های اخیر این مشکل، حاد شده و لازم است اعتبارات مورد نیاز انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به یزد سریع تر اختصاص یابد تا صنعت استان سرپا بماند.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها با بیان اینکه آب شرب استان یزد نیز وابسته به کارون است از کارشکنی در انتقال آن گلایه کرد و افزود: برای آب شرب یزد، غیر از انتقال باید برنامه های بلندمدت دیگری نیز برنامه ریزی شود و به مرحله اجرا درآید.

حیدری در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع امهال وام های کشاورزی پرداخت و گفت: این مسئله قبلا در دولت مصوب شده اما بانک های عامل در عمل از اجرای آن سرباز می زنند که ضروری است برای جلوگیری از ضرر کشاورزان چه در استان یزد و چه سایر نقاط کشور این اقدام انجام شود تا باعث دلگرمی کشاورزان شده و به تولید ملی و خودکفایی کشور آسیبی نرسد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی