نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها : حمایت از دسترنج گوجه کاران استان بوشهر مصداق بارز کار جهادی است
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
حسن رمضانی

رمضانی از مشکلات گوجه کاران استان بوشهر می گوید و معتقد است که حمایت های لازم از این کشاورزان از سوی مسئولان مربوطه صورت نمی گیرد.

 حسن رمضانی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها با اشاره به مشکلات گوجه کاران در استان بوشهر، گفت: تولید گوجه فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان بوشهر در تامین زنجیره محصولات غذایی و کشاورزی کشور است که شهرستان های دشتی و دیر به صورت ویژه بیشترین سطح زیر کشت و برداشت این محصول را در استان به خود اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه هر ساله به دلیل نبود برنامه ریزی های لازم و عدم حمایت های به موقع، شاهد هدر رفت دسترنج شمار زیادی از کشاورزان گوجه کار در این استان هستیم.


نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها اظهار داشت: در ماه ها و فصلی که زمین های کشاورزی اکثر استانهای کشور از برف سفید پوش است،‌ زمین های کشاورزی استان بوشهر سبز و قرمزپوش محصول مرغوب و صادراتی گوجه فرنگی است.


رمضانی با توضیح اینکه کشاورزان استان بوشهر برای به ثمر نشستن این محصول، متحمل رنج ها و هزینه های زیادی می شوند اما در زمان برداشت، افت ناگهانی و شدید قیمت گوجه فرنگی خسارت های جبران ناپذیری متوجه این قشر زحمتکش است و محصول مرغوبی که باید مسیر بازار های داخلی و صادراتی را در پیش بگیرد، با نازلترین قیمت ها راهی کارخانه های رب گوجه می شود.


رمضانی با ابراز گلایه مندی از عدم حمایت های لازم از گوجه کاران افزود: در جبهه اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت های موجود کشور استفاده بهینه کرد و انتظار داریم مدیرانی که پشت میز نشسته و برای تصمیم گیری و حمایت از کشاورزان  قلم و کاغذ در اختیار دارند، زحمات شبانه روزی و دست های زجر کشیده و پینه بسته گوجه کاران را در ذهن خود به تصویر بکشند و خالصانه برای حمایت از آنان تلاش کنند.


وی  با اشاره به ناکافی بودن حمایت های صورت گرفته گفت: خرید تضمینی گوجه فرنگی در استان بوشهر  با توجه به میزان سطح برداشت این محصول بسیار ناچیز است که نیازمند ورود سریع دولت به منظور افزایش میزان و  تقویت قدرت خرید گوجه فرنگی توسط تعاونی های روستایی در استان بوشهر است.
 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی