درخواست رئیس شورای استان کرمانشاه از نمایندگان مجلس: ردیف بودجه مستقل برای شوراهای فرادست در نظر گرفته شود
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
لایحه بودجه

مرادی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه شوراهای فرادست از نمایندگان مجلس و شورای عالی استان‌ها خواست تا اقدامات لازم برای خارج شدن بودجه شورای عالی استان ها از ردیف کمک و تخصیص ردیف بودجه مستقل و افزایش بودجه را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها شهرام مرادی رئیس شورای استان کرمانشاه با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل‌های متعددی به‌صورت مستقیم به شوراها اختصاص داده شده گفت: در اصل هفتم قانون اساسی شوراها به‌عنوان یک رکن نظام در حوزه تصمیم‌گیری و اداره کشور نام برده شده اما متاسفانه بعد از گذشت پنج دوره از عمر شوراهای اسلامی فرادست (بخش، شهرستان و استان) هنوز در بودجه عمومی کشور شوراهای فرادست ردیف بودجه مستقل ندارند.

وی افزود: به همین دلیل همواره به دلیل نداشتن بودجه با مشکلات اولیه همچون نداشتن ساختمان و امکانات اداری جهت انجام وظایف قانونی خود دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از نمایندگان مجلس و شورای عالی استان‌ها خواست تا اقدامات لازم برای خارج شدن بودجه شورای عالی استان ها از ردیف کمک و تخصیص ردیف بودجه مستقل و افزایش بودجه را انجام دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی