عضو شورای استان تهران: حق مردم از دریچه شوراها متبلور شده است
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
سروری

سروری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از پایین ترین رده تا بالاترین رده اجتماعی برای مردم حق تعیین کرده است گفت: این حق توسط قانون از دریچه شوراها برایشان متبلور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عالی استان ها، پرویز سروری،  عضو شورای اسلامی شهر و استان تهران در ارتباط با اهداف خود در جایگاه نماینده در شورای عالی استان ها و نقش این شورا در کشور گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران وجود شوراهای اسلامی است که از دل مردم و برای مردم ایجاد و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. جمهوری اسلامی ایران از پایین ترین رده تا بالاترین رده اجتماعی برای مردم حق تعیین کرده و این حق توسط قانون از دریچه شوراها برایشان متبلور شده است.
سروری اضافه کرد: مهمترین نکته در شورای عالی استان ها این است که می‌تواند به صورت مستقیم لایحه به مجلس ارائه کند و این موضوع قدرتی است که حتی به قوه قضاییه هم داده نشده است.  چراکه قوه قضاییه برای این کار می‌بایست از کانال دولت رد شود اما شورای عالی چه از کانال دولت و چه به شیوه مستقیم می‌تواند به مجلس لایحه دهد و این نمایانگر این است که جمهوری اسلامی نقش مردم را در تصمیم‌سازی لازم، ضروری و جدی می‌داند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی