نایب رئیس شورای شهر اصفهان: اختلاف افکنی میان اعضای شورا، آب در هاون کوبیدن است/ با رسانه‌های رسمی پاسخگوی مردم هستیم
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
 ابوالفضل قربانی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بدخواهان بدانند با انجام کارهای مسموم نمی‌توانند در وحدت میان اعضای شورای ششم اخلال ایجاد کنند، زیرا اعضای این شورا بالغ‌تر از آن هستند که افراد و گروه‌هایی بخواهند در میانشان شکاف ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار رکن چهارم، ابوالفضل قربانی امروز (یکشنبه) در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته وحدت، آن را ابتکار جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: در اهمیت این هفته همین مقدار بس که در بسیاری از آیات قرآن و بیان پیامبر و ائمه معصومین در ارتباط با وحدت بارها صحبت شده است.

وی با بیان اینکه وحدت ثمرات بسیاری داشته و خنثی کننده بسیاری از توطئه‌هایی است که برای تفرقه میان امت اسلامی اتفاق می‌افتد، افزود: برادرکشی‌هایی که به دست خبیثان گروه تروریستی داعش و حمایت قدرت‌های جنایتکار به سرکردگی آمریکا اتفاق افتاد و سبب شد خون‌های به ناحق زیادی بر زمین ریخته شود یکی از اقدامات خلاف وحدت میان امت اسلامی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وحدت در تمام امور ضروری بوده و شاید مهم‌ترین اقدام مسئولان توجه برای کاستن و ازبین بردن مشکلات کشور عمل به این دستور است، بنابراین باید تمام مسئولان شهری و استانی برای تحقق آن توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با همدلی استاندار و دیگر مدیران می‌توان مشکلاتی که مردم بابت آن ناراضی هستند را برطرف کرد و به‌جای آنکه انرژی‌ها صرف پرداختن به یکدیگر شود لازم است در پرتو وحدت مشعول خدمت به مردم شویم.

قربانی اضافه کرد: اختلاف سلیقه و وجود نظرات مختلف امری طبیعی و گاهاً پسندیده است، اما وقتی منجر به یک تصمیم واحد شود همه باید آن را مبنای عمل خود قرار دهند که در شورای ششم نیز تصمیم داریم به وحدت و پاسداری از آن عمل کنیم.

وی تاکید کرد: بدخواهان بدانند با انجام کارهای مسموم نمی‌توانند در وحدت میان اعضای شورای ششم اخلال ایجاد کنند زیرا اعضای این شورا بالغ‌تر از این هستند که افراد و گروه‌هایی بخواهند در میانشان شکاف ایجاد کنند بنابراین این افراد باید به جای اختلاف افکنی میان نیروهای انقلاب درباره عملکرد خود در هشت سال گذشته به ویژه چهار سال اخیر توضیح دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: برجام، مدیریت فشل در یک سیل، زلزله یا بارش برف، اقداماتی که موجب نارضایتی مردم شده و کشور را با مشکل مواجه کرده بود، گوشه‌ای از مواردی است که باید به خاطر آن از مردم عذرخواهی شود.

وی با انتقاد از دسته بندی میان اعضای شورا توسط بعضی رسانه‌های غیررسمی، گفت: شورای شهر اصفهان متحد یکپارچه و منسجم بوده و شاید بر سر موضوعی موافقان و مخالفانی وجود داشته باشد، اما این جمع در هر موضوعی تغییر می‌کند و اینگونه نیست که همواره عده‌ای در خصوص یک موضوع مخالفت کنند.

قربانی خطاب به مدعیان اختلاف میان اعضای شورای شهر، ادامه داد: به دنبال چه چیزی هستید؟ اختلاف افکنی آب در هاون کوبیدن است. اعضای شورا قصد ندارد زمان خدمت‌گزاری خود در این دوره را مشغول این مسائل کنند و اگر به آن پاسخ نمی‌دهیم به دلیل آن است که برای این اتفاقات ارزش قائل نیستیم.

وی تصریح کرد: پاسخ ما در کار برای مردم و ارتباط با آن‌ها و رسانه‌های رسمی مشخص می‌شود. در اتاق اعضای شورا برای گفتن مشکلات باز است و مردم به راحتی با اعضای شورا امکان برقراری ارتباط را دارند. ما پاسخگویی به افکار عمومی را وظیفه خود می‌دانیم اما وارد بازی‌های بچگانه نخواهیم شد.

شهردار شخصاً به رفع مشکلات باغ رضوان ورود کند

نایب رئیس شورا در بخش دیگری از نطق پیش از دستور این جلسه که ریاست آن را به عهده داشت، اضافه کرد: باغ رضوان در یک سال و نیم گذشته در شرایط ویژه‌ای بوده و کارکنان آن با حجم زیادی از کار و وظیفه مواجه بوده‌اند که از زحمات آن‌ها تقدیر می‌کنیم، اما کمبودها و مقرراتی در باغ رضوان است که موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی افزود: دسترسی به قطعات تازه تأسیس و همجواری آن‌ها با محیط متعلق به سازمان بازیافت موجب نارضایتی مردم شده که باید هرچه سریع‌تر رسیدگی شود لذا شهردار اصفهان باید در اولین فرصت برای انتصاب مدیر سازمان اقدام و شخصاً مشکلات را رفع کند؛ لازم است نمایندگان شورا در سازمان آرامستان نیز وقت بیشتری برای رفع مشکلات این سازمان صرف کنند.

قربانی گفت: لایحه‌ای برای رفع مشکلات باغ رضوان به شورای شهر ارائه شده که پس از بررسی در جلسه کمیسیون تلفیق، در صحن علنی هفته آینده بررسی می‌شود.

عبور و مرور نابینایان در شهر تسهیل شود

وی به روز جهانی نابینایان اشاره و اضافه کرد: مدیریت شهری باید نسبت به مسائل این قشر اهتمام بیشتری داشته و موانعی که در عبور و مرور شهروندان دارای معلولیت بینایی اخلال ایجاد کرده و موجب آزردگی خاطرشان می‌شود را برطرف کند.

توجه به حقوق نابینایان و آموزش مردم برای شناخت این حقوق و ایجاد امکانات موردنیاز و مناسب‌سازی فضاهای شهری برای دسترس‌پذیری بیشتر افراد نابینا، دیگر موارد مورد تاکید این عضو شورا به مناسبت روز عصای سفید بود.

توجه به ورزش و سلامت در بودجه شهر

وی با اشاره به تقدیر از فاطمه عادلی، زهره کودایی و مینا نافعی، ملی‌پوشان شاغل در تیم‌های فوتبال بانوان اصفهانی در این جلسه اشاره کرد و گفت: این تقدیر نشان از توجه مدیریت شهری به افتخارآفرینان در عرصه ملی است.

وی افزود: رقم قابل توجهی برای توسعه ورزش و ارتقای سلامت مردم در بودجه شهر وجود دارد و در سال‌های آینده به این موضوع توجه بیشتری می‌شود.

قربانی با اشاره به افتخارآفرینی کشتی‌گیران در مسابقات جهانی از رسول جزینی، مربی اصفهانی تیم ملی تقدیر کرد و اقدام محمدرضا گرایی در اهدای مدال به شهید را نشان از روحیه پهلوانی وی دانست.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی