نماینده شورای استان چهارمحال و بختیاری در هیات تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد: نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
رئیسی

فرهاد رئیسی نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: متاسفانه نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست و تا کنون اگر مشکلاتی را در بخش های مختلف شاهد هستیم ناشی از دیگاه متمرکزی است که دولت داشته به گونه ای که می خواهد همه امور به دست دولت انجام شود و از وجود شوراهای اسلامی این پارلمان های مردمی و محلی غافل مانده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، فرهاد رئیسی با اشاره به دوره 4 ساله فعالیت شوراهای اسلامی گفت: وقت شورا بسیار کوتاه است و فقط خدماتی که در این چهارساله توسط شورا انجام شده برای مردم به یادگار می‌ماند.

نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: متاسفانه نظام اداره کشور با نظام شورایی همسو نیست و تاکنون اگر مشکلاتی را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم ناشی از دیگاه متمرکزی است که دولت داشته به گونه‌ای که می‌خواهد همه امور به دست دولت انجام شود و از وجود شوراهای اسلامی این پارلمان‌های مردمی و محلی غافل مانده‌اند.

قوانین مصوب شده گره‌ای از مردم باز نکردند

رئیسی با اشاره به قوانین منسوخ شده شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی و عدم تصویب قانون جامع مدیریت شهری خاطرنشان کرد: این قوانین مصوب دهه 1330 می‌باشند و تاکنون تغییرات اندکی در آن‌ها اعمال شده که متاسفانه گره‌ای از کار مردم را باز نکرده به عنوان مثال زمین‌هایی که در حریم شهرها وجود دارد مخازن شهری می‌باشند اما شهرداری هیچ گونه تصرفی بر آن‌ها نداشته که این خود از معضلات است.

وی با اشاره به نقش شوراها در اصلاح قوانین تصریح کرد: شوراهای اسلامی در حین فعالیت و خدمت رسانی به مردم با خلاء‌های قانونی بسیاری مواجهه می‌گردند که می‌طلبد موارد را جهت پیگیری از طریق شورای عالی استان‌ها به شورای اسلامی استان اعلام نمایند.

شوراهای اسلامی وارد بحث‌های کلی و کلان شده‌اند

نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: شوراهای اسلامی در کنار بحث‌های عمرانی جزیی وارد مباحث کلی از جمله ایجاد محیط‌های نشاط آور شهری، پیاده محور نمودن و ایجاد زیست‌شبانه در شهرها، تدوین سند چشم انداز بیست ساله شهر، تدوین برنامه 5 ساله شهر، ایجاد معبر فرهنگی جهت ورود توریست، ایجاد درآمد پایدار و ارزش افزوده در شهر، جذب سرمایه گذار جهت خروج از بن بست شهرها و... شده است.

رئیسی دهکردی در پایان از معضلات انتقال آب در استان ابراز نگرانی نموده و همکاری شوراهای اسلامی جهت انعکاس نارضایتی مردمی از پروژه انتقال آب بهشت آب را خواستار شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی