نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: دسترسی به آب آشامیدنی سالم جزو حقوق اساسی شهروندان است / کاهش دسترسی به آب در ایلام به خشکسالی
يکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
حمداله بیگی

بیگی با اشاره به عدم دسترسی مردم شهرستان ملکشاهی به آب آشامیدنی سالم گفت: گفت حق دسترسی به آب آشامیدنی سالم جزو حقوق شهروندی است و دولت وظیفه تامین آب سالم را دارد.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به محرومیت استان ایلام و شهرستان ملکشاهی گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم شهرستان ملکشاهی عدم دسترسی مناسب به آب آشامیدنی است.

وی ادامه داد: باوجود داشتن 2 سد ازجمله سد چم گردلان و رودخانه فصلی گل گل هنوز از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم است و مردم برای تهیه آب موردنیاز باید به چشمه‌هایی که در کوهستان‌ها وجود دارد پناه ببرند.

بیگی افزود: اگر کسی هم وسیله نقلیه برای دسترسی به آب چشمه‌ها نداشته باشد باید از آب بی‌کیفیت موجود که غیرقابل آشامیدن و حتی شستشو است استفاده کند. ازاین‌رو یکی از مشکلات اصلی شهرستان ملکشاهی عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم است.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در خصوص شبکه لوله‌کشی این شهرستان نیز گفت: شبکه لوله‌کشی این شهرستان برای پیش از انقلاب است و بسیار فرسوده شده و قابلیت استفاده را ندارد. ازاین‌رو لازم است برای احیای شبکه آب‌رسانی اقدامات جدی انجام شود.

عضو شورای شهرستان ملکشاهی بیان کرد: متأسفانه این مشکل در تابستان تشدید می‌شود و با خشک شدن برخی از چشمه‌ها دسترسی به آب برای مردم غیرممکن می‌شود به‌طوری‌که باید با تانکر به روستاها آب‌رسانی کرد که این در شان مردم نیست.

بیگی با بیان اینکه خشکسالی امسال وضعیت را بدتر کرده است گفت: به دلیل کاهش بارش در استان بسیاری از منابع آبی خشک یا کم آب شده اند و مشکلات آبی چند برابر شده است. باید فکری به حال این مردم کرد چرا که دسترسی به آب آشاذمیدنی سالم جزو حقوق شهروندی محسوب می شود.

وی افزود: همچنین ما در بحث فاضلاب شهری هم مشکل داریم. نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب سبب شده است فاضلاب در شهر رها شود که افزون بر آلودگی و زشت کردن چهره شهرها عامل انتقال و شیوع بیماری است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی