نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: بیشترین پروژه های عمرانی در روستاها و شهرهای استان زنجان در دوره پنجم شوراها رخ داد
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
جلیل جعفری

جعفری با بیان اینکه بهسازی معابر یکی از مشکلات اصلی شهرها و روستاهای استان زنجان بوده است گفت: در دوره پنجم شوراها شاهد بیشترین آسفالت ریزی معابر شهری و روستایی بودیم.

جلیل جعفری نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها گفت: استان زنجان یک استان کشاورزی پایه است و ظرفیت زیادی در این حوزه دارد. تنها در شهرستان طارم 65 نوع محصول کشاورزی به دست می‌آید و این شهرستان حدود 50 درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی، بهره‌وری محصولات کشاورزی و بسته‌بندی و فروش این محصولات از دغدغه‌های اصلی این استان محسوب می‌شود که باید فکر اساسی در این حوزه کرد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: ما تلاش کردیم در شورا برای دریافت دغدغه‌ها و نظرات مردم از راه‌های مختلف با شهروندان تعامل داشته باشیم. ما هم به صورت مستقیم این دغدغه‌ها و نظرات را دریافت کردیم و هم از طریق ارتباط با شوراهای شهرستان نظرات را گرفته و آنها را برای اجرایی شدن در حد توان به مسولین انتقال دادیم.

جعفری افزود: این بازخوردگیری نشان می‌دهد بیشترین دغدغه مردم در این روزها حول محور مسائل اقتصادی است. ولی از دغدغه های مهم مردم که به شوراها مربوط می‌شود در زمینه آسفالت معابر، بهسازی خیابان‌های شهری و روستایی، امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم به حق این انتقادات را دارند که چرا از آنها عوارض گرفته می‌شود اما بخشی از درآمد شهرداری ها از طریق اخذ عوارض تامین می‌شود. در صورت عدم اخذ عوارض بعضا شهرداری‌ها توان پرداخت حقوق کارمندان را ندارند. البته باید شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی هم باشند که در زمینه هم در دوره گذشته فعالیت هایی انجام شد مثلا در شهر آب‌بر راه اندازی معدن شن و ماسه نمونه ای از درآمدزایی بود. بخش زیادی از مردم هم به عدم وجود معابر مطلوب منتقد هستند شهرداری‌ها به دنبال رفع مشکلات هستند اما حل تمام مشکلات منوط به داشتن منابع مالی کافی و محقق شدن کامل بودجه است که طبیعتا این مسئله همیشه رخ نمی‌دهد. البته مدیران شهری باید به دنبال تامین منابع مالی بیشتر بوده و خدمات رسانیشان هم بر اساس اصول و شاخص های تعریف شده باشد.

عضو شورای شهر آب‌بر بیان کرد: ما زمانی که وارد شورا شدیم مشکلات و مسائل موجود را بررسی کرده و آنها را به صورت موضوعی به دو بخش پروژه های زودبازده و بنیادی تقسیم کردیم. یکی از مشکلات اصلی در شهر آب‌بر آسفالت نبودن معابر بود که تقریبا 70 درصد معابر را در این دوره آسفالت‌ریزی کردیم. در استان زنجان هم همینطور بوده است و من فکر می‌کنم بیشترین آسفالت‌ریزی معابر در شهرها و روستاهای زنجان در این دوره رخ داد. ایجاد جداول، بهسازی پیاده روها، افزایش فضای سبز و تقویت نیروی انسانی را در این بخش مد نظز قرار دادیم. در بخش دوم هم پروژه گردشگری آب بر چایی، بهسازی و ایجاد میادین جدید و همچنین راه اندازی کارگاه شن و ماسه، بازنگری طرح جامع و  ... را در اولویت قرار دادیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی