نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: افرادی که وارد شورا می‌شوند باید وقت کافی برای رسیدگی به کار مردم را داشته باشند
شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با بیان اینکه نباید هر کسی وارد شورا شود گفت: فردی که وارد شورا می‌شود افزود بر تخصص باید وقت کافی برای حضور در شورا و رسیدگی به کار مردم را داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی رکن چهارم، سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها با اشاره به انتخابات پیش روی شوراهای شهر و روستا گفت: یکی از مسائل مهم در انتخابات شوراها، ورود افراد با لیاقت است. بنابراین حضور افراد با سابقه و خوش فکر که بتوانند که جامعه کمک کنند مهم است. همچنین باید افرادی نامزد ورود به شوراها شوند که وقت کافی برای رسیدگی به امور را دارند.

وی در خصوص اهمیت ورد افراد لایق به شوراها بیان کرد: لازم است در قانون شوراها فیلترها و ویژگی‌هایی اضافه شود که از ورود افراد غیر متخصص و سوجو جلوگیری شود.

فاطمی افزود: بیشترین حجم پرونده هایی که هیئت مرکزی حل اختلاف وجود دارد و سال ها برای رسیدگی به این تخلفات زمان صرف می‌شود مربوط به شوراهاست.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها ادامه داد: بنابراین باید شرایطی در نظر گرفته شود تا افراد متخصص، با تجربه و پاکدست وارد شوراها شوند تا فساد در شوراها کاهش یابد.

وی افزود: کسی که برای ورود به شورا یک یا دو میلیارد تومان هزینه می‌کند بعد از ورود به شورا به این فکر است که چگونه این هزینه را جبران کند. بنابراین این فرد نمی تواند به مردم و شهر و استان خود خدمتی کند.

فاطمی اظهار کرد: اکنون می‌شود ترتیبی اتخاذ کرد که محدودیت هایی برای ورود افراد ایجاد شود تا هر کسی نتواند وارد شورا شود. چرا که هدف عده ای از ورود به شورا دستیابی به درآمد هنگفت و دسترسی به منابع مالی است.

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی