مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور: انتخاب مردم در توسعه شهرها و روستاها موثر است / نگاه قومی و قبیله ای در انتخابات را کنار بگذاریم
يکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
محمدرضا صمیمی

صمیمی با بیان اینکه انتخابات شوراها می تواند در رشد و توسعه شهرها و روستاها موثر باشد گفت: ما در انتخابات باید اصلح بودن نامزدها را در نظر بگیریم و از انتخاب تباری و قومی دوری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، محمد رضا صمیمی مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا از ارکان اساسی اداره کشور هستند گفت: بخش عمده‌ای از اقداماتی که در شهرها و روستاها انجام می‌شود به دست همین شوراهاست. بنابراین حضور افراد متدین و متعهد و کارآمد می‌تواند در حرکت ما به سمت رشد و توسعه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ما چندین انتخابات مهم پیش‌رو داریم که یکی از آنها انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست و این برای ما مهم است که آینده شهر و روستا و آینده خودمان را به دست چه کسانی می‌سپاریم. از این رو لازم است در انتخاب خودمان افراد اصلح را شناسایی کرده و به عنوان نماینده به شورا بفرستیم.

صمیمی بیان کرد: اگر افراد اصلح وارد شوراهای شهر و روستا شوند اولا فساد ریشه کن می‌شود و دیگر اینکه افراد اصلح در شورا، شهردار خبره و کاردان انتخاب می‌کنند تا شهرها را به سمت توسعه و تعادلی حرکت دهد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور با بیان اینکه حضرت آقا بیانات زیادی در اهمیت انتخاب افراد اصلح و ویژگی‌های این افراد فرموده‌اند گفت: حضرت آقا در جایی می‌فرماید «نماینده باید خدوم، امتحان داده، با كفایت، برنامه‌دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد.» این نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به بحث انتخابات و علاقه ایشان به حضور افراد کاردان و صالح در پست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: تعهد، تخصص، ایمان، علاقه به توسعه کشور، علاقه به مردم، عزت نفس، پاک دستی و پشتکار از مهمترین ویژگی‌های یک عضو شورای شهر یا روستاست که مردم باید در انتخاب خود به آن توجه کنند.

صمیمی تصریح کرد: درخواست ما از مردم این است که در انتخاب خود روابط فامیلی، قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارند و به شهر و روستای خود بیاندیشند. مردم باید ببیند افرادی که خود را نامزد ورد به شورا می‌کنند چه عملکرد و سابقه و کارنامه‌ای دارند.

مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور تاکید کرد: نگاه قومی و قبیله‌ای به نامزدها یکی از آسیب‌های انتخابات است و می‌تواند فسادزا باشد. شما زمانی که نماینده خود را صرفا به خاطر هم‌زبان بودن یا ایل و تبار مشترک انتخاب می‌کنید یعنی اجازه می‌دهید هر کسی نماینده شما شود و در صورتی که تخلفی از او سر بزند، شما به او این اجازه را داده‌اید. زمانی هم که این فرد انتخاب می‌شود بر اساس عصبیت قومی تنها به قوم و قبیله خود وفادار است و تلاش می‌کند امکانات را تنها برای ایل و تبار خود مهیا کند و این شروع فساد است.

 وی ادامه داد: از نظر حضرت آقا دانایی و كفایت سیاسی، كفایت اخلاقی و اعتقادی، علاقه به حركت كشور در جهت هدف‌های انقلاب، مورد اعتماد، دارای روحیه‌ی انقلابی از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده اصلح است.

صمیمی افزود: بنابراین ما همانگونه که در انتخاب نام برای فرزندان خود، یا انتخاب محل زندگی و حتی لباس دقت می‌کنیم باید در انتخاب نماینده خود که به مراتب بسیار با اهمیت‌تر است و شاید جزو مهمترین انتخاب‌های زندگی شهروندی ماست نیز دقت لازم را داشته باشیم تا به یاری خداوند متعال کشور به سمت توسعه پیشرفت حرکت و زندگی مردم سامان یابد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی