نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: آزادراه غدیر نقش مهمی در کاهش ترافیک تهران - کرج دارد
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
حامد صادقیان

صادقیان با بیان اینکه آزادراه غدیر نقش مهمی در کاهش ترافیک تهران - کرج دارد گفت: آزادراه غدیر به صورت مستقیم می‌‌تواند در بار ترافیکی آزادراه کرج قزوین، جاده قدیم کرج، جاده مخصوص کرج و بزرگراه آزادگان تاثیر گذار باشد.

حامد صادقیان نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بهره برداری آزادراه غدیر گفت: آزادراه غدیر یا آزادراه جنوبی تهران و البرز بخش مهمی‌ از جاده ابریشم آزادراهی کشور است که در اسفند ماه ۹۴ کلنگ زنی شد و در اسفند ماه ۹۹ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پروژه آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌‌کند که نقش بسزایی در کاهش گره کور ترافیکی البرز و جنوب تهران خواهد داشت.

صادقیان ادامه داد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر و به صورت دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر است که از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج-قزوین شروع شده و تا محدوده چرمشهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد می‌‌یابد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: با اجرای آزادراه غدیر، بخش زیادی از بار ترافیکی آزادراه کرج – قزوین که نقش جابه جایی خودرو می‌ان تهران و البرز را بر عهده دارد و آزادراه بسیار پرترافیکی است را کاهش می‌ دهد.

وی ادامه داد: همچنین بار ترافیکی جاده قدیم کرج و جاده مخصوص نیز با بهره برداری از این آزادراه کاهش پیدا می‌ کند.

صادقیان اظهار کرد: آزادراه غدیر مسیر را به لحاظ زمانی 90 دقیقه کاهش داده است و در نهایت به آزادراه حرم تا حرم متصل می‌ شود.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مهمترین ویژگی این آزادراه کاستن از بار ترافیکی استان‌های قزوین، البرز تهران است. ما شاهد این مسئله هستیم که آزادراه تهران – کرج به صورت روزانه و آزادراه تهران قزوین در هنگام تعطیلات و مسافرت از بار ترافیکی بسیار بالایی برخوردار هستند

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از خودروهای عبوری استان‌های غرب و شمال غرب کشور از آزادراه تهران کرج بود که خب این آزادراه جواب گوی این حجم از خودرو نیست. از این رو بهره برداری از آزادراه غدیر نقش مهمی‌ در کاستن از این بار ترافیکی دارد.

صادقیان ادامه داد: بنابراین می‌‌توان گفت آزادراه غدیر به صورت مستقیم می‌‌تواند در بار ترافیکی آزادراه کرج قزوین، جاده قدیم کرج، جاده مخصوص کرج و بزرگراه آزادگان تاثیر گذار باشد و با دور زدن همه اینها نقش یک کمربندی را برای تهران بازی می‌کند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: آزادراه غدیر از نظر زمانی بیش از 90 دقیقه و از نظر  بعد مسافت بیش از 50 کیلومتر مسیر آبیک تا چرمشهر را کوتاه تر می‌ کند. حتی برای خودرو‌های سنگین این کاهش زمان مسافرت به بیش از 110 دقیقه نیز می‌ رسد، چرا که عمدتا خودروهای سنگین با عبور از جاده قدیم و جاده مخصوص کرج در ترافیک سنگین گرفتار می‌ شدند.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این پروژه مدت زمان کم بهره برداری بوده است به این ترتیب که در طول 5 سال این پروژه اجرا شده است. در حالی که قبلا این مدت زمان به دلیل تامی‌ن مالی و اجرای پیمانکار بیش از یک دهه طول می‌ کشیده است.

صادقیان تصریح کرد: قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی به ترتیب نقش ۷۰ و ۳۰ درصدی در بهره برداری این پروژه داشته اند که کار بزرگی انجام شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی