نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها: تبدیل وضعیت 11 شهر خوزستان به رنگ قرمز / ویروس کرونا در خوزستان یکه تازی می کند
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
سید محسن موسوی زاده

موسوی زاده با بیان اینکه 11 شهر استان خوزستان وضعیت قرمز دارند گفت: همه گیری ویروس کرونا در استان خوزستان شدت یافته و تمام بیمارستان ها با ظرفیت کامل درگیر مداوای بیماران مبتلا هستند.

سید محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به افزایش همه گیری ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: وضعیت استان خوزستان در حال حاضر به لحاظ همه گیری ویروس کرونا بسیار وخیم است. 11 شهر این استان وضعیت قرمز دارند.

وی افزود: در این میان شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان بسیار وخیم تر است. به صورتی که مسئولان بهداشت می گویند وضعیت این شهرها حتی بدتر از حالت رنگ سیاه است که وزارت بهداشت برای بدترین حالت همه گیری کرونا در نظر گرفته اند.

موسوی زاده با بیان اینکه تمام ظرفیت بیمارستان‌های آبادن، خرمشهر و اهواز پر شده است، تصریح کرد: حتی بیمارستان هایی که در موج اول در اختیار بیماران غیر کرونایی قرار داشت نیز در اختیار بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: متاسفانه ما با شیوع ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم که سرعت انتقال بسیار بالاتری دارد و این مسئله سبب همه گیری بیشتر شده است.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: با فروکش کردن همه گیری کرونا بعد از موج سوم و تبدیل شدن وضعیت شهرها از قرمز به آبی، سخت گیری ها کمتر شد و پیرو آن مردم نیز کمتر به رعایت نکات بهداشتی توجه کردند. از سوی دیگر مراکز فروشگاهی، تالارها و محل تجمعات باز شدند و همه اینها سبب شد وضعیت کنونی استان وخیم شود.

وی ادامه داد: همچنین مرز ایران و عراق برای درمان و تجارت باز بود و رفت و آمد صورت می گرفت. این مسئله سبب انتقال ویروس شد اما افزایش همه گیری به دلیل خسته شدن مردم از رعایت نکات بهداشتی و عادی شدن شرایط بود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: با بدتر شدن وضعیت استان مرز ایران و عراق بسته شد و رفت و آمدها محدود تر شد. از سوی دیگر بار دیگر محدودیت هایی در استان اعمال شده است و خروج از استان دارای شرایط سخت گیرانه تری است.

عضو شورای شهر اهواز مهمترین راه کنترل شیوع بیماری را رعایت بهداشت از سوی مردم دانست و اظهار کرد: تازمانی که مردم این شرایط را نپذیرند و استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده نهادینه نشود و تا زمانی که تجمعات کاهش نیابد شکستن زنجیره انتقال کار غیرممکنی است.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل عوارض ناشی از جنگ، آلودگی هوا ناشی  از صنایع و مهمتر از همه ریزگردهای سال های اخیر اغلب مردم استان دچار بیماری های حاد تنفسی هستن که این مسئله سبب می شود در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر تر باشند.

موسوی زاده اضافه کرد: در این بین برخی از شهروندان هستند که توانایی تامین ماسک یا مواد ضد عفونی کننده را ندارند که دولت باید به آنها کمک کند. و حتی در زمینه تامین معیشت نیز کنار آنها باشد تا بتوانند با رعایت بیشتر به کاهش جابه‌جایی ویروس کمک کنند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با اشاره به آغاز سال جدید و پیش رو بودن عید نوروز گفت: در زمان برگزاری عید نوروز هم ما دید و بازدید ها و مسافرت ها را داریم که لازم است مردم به شدت رعایت کنند و از فراموشی فاصله ایمن اجتماعی و برداشتن ماسک در جمع ها بپرهیزند.

وی افزود: مردم اگر به فکر سلامت خود نیستند لااقل باید به فکر جان مجاهدان عرصه سلامت باشند که ماه هاست در یک مبارزه نفس گیر با ویروس درگیر هستند و برای نجات جان مردم از جان و سلامت خود گذشته اند.

موسوی زاده با بیان اینکه دیروز (شنبه) یکی از پرستاران بیمارستان امیرالمومنین اهواز در مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داد، افزود: مدافعان سلامت در این یکسال شهدای بسیاری داده اند. بنابراین تا امکان تزریق واکسن برای همه تنها راه پیشگیری رعات بهداشت فردی است و ما مسئول جان خودمان و دیگران هستیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی