فخاری در بازدید از کارگاه و ایستگاه مترو یادگار امام(ره): حوزه مترو نقشی بنیادی در اداره امور شهرها دارد
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
مترو3

رئیس شورای اسلامی استان تهران با حضور در کارگاه ایستگاه مترو یادگار امام(ره) و بازدید از این ایستگاه، در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاه رسانی شورای عالی استانها؛ الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران با حضور در کارگاه ایستگاه مترو یادگار امام(ره) و بازدید از این ایستگاه، در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.
در این بازدید که علی امام، مدیرعامل شرکت مترو امام، فخاری را همراهی می‌کرد با بیان اینکه این ایستگاه تا ۲۰اسفند به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب، طراحی خطوط جدید و تمرکز در حوزه‌هایی مانند ایمنی، افزایش پایانه‌ها و پارکینگ‌ها از جمله مواردی است که در طول سال‌های اخیر به آن رسیدگی شده است.

وی به مصوبه طرح جامع خطوط مترو اشاره کرد و توضیح داد: این طرح بهمن‌ماه سال گذشته مصوب و در خردادماه سال جاری به ما ابلاغ شد و بر اساس آن طراحی خطوط جدید بر اساس اولویت‌ها اجرا شد.

امام از افتتاح یک پایانه جدید در سال جاری و پایانه دیگر در سال آینده خبر داد و افزود: این درحالی است که توسعه خطوط مترو حتی در تمام خطوطی که به بهره‌برداری رسیده است، ادامه خواهد داشت. 

همچنین الهام فخاری در این بازدید ضمن تبریک روز مهندس از تلاش‌های شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خدمت‌دهی هرچه بهتر به مردم تهران قدردانی کرد و گفت: اگر زیرساخت‌های شهری توسعه پیدا نمی‌کرد و کار فنی در کشور متوقف می‌شد، همگیری و شیوع ویروس کرونا بیشتر بود. 



رئیس شورای اسلامی استان تهران وجود تحریم‌های اقتصادی در کشور را موضوعی دانست که حوزه مهندسی شهری را دچار مشکل کرده است و ادامه داد: حوزه مترو نقشی بنیادی در اداره کردن امور شهرها دارد. از طرفی با وجود بودجه محدودی که شرکت مترو دارد، توسعه مترو در این مدت قابل تحسین است. اینکه موضوع طرح جامع مترو مصوب و به مرحله اجرا رسیده است خداقوت ویژه‌تری می‌طلبد و یکی از مطالبات شورای شهر تهران نیز بحث جامع مطالبات ریلی بود. 



فخاری در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای مصوبه طرح جامع مترو، گزارشاتی که مردم در خصوص مشکلات اصلی شهر گزارش می‌کردند با توسعه مترو کاهش پیدا کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی