رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: دستگاه های اجرایی در ارسال برآورد خسارات حادثه آتش سوزی لوله نفت مارون تسریع کنند
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
رضایی

حسینعلی رضایی سرپیری گفت: خدماتی که شهرداری سرخون در پی آتش سوزی لوله نفت مارون در منطقه انجام داده بارز است و از طریق پاسگاه موارد صورتجلسه گردیده و مصوبه کارشناس رسمی نیز ضمیمه آن است اما چرا تا کنون توسط شرکت نفت توافقی جهت جبران خسارت شهرداری منعقد نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها در جلسه ای که بمنظور بررسی و رفع مشکلات ناشی از شکستگی لوله نفت مارون در شهرستان اردل با حضور فرماندار این شهرستان، بخشدار بخش میانکوه، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان ، مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط استان و شهرستان ، تعدادی از شوراهای اسلامی شهرستان اردل ، شهردار شهر سرخون  توسط شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان گفت در دی ماه سال جاری جلسه اول این شورا با دستور جلسه بررسی مسائل و مشکلات ناشی از آتش سوزی خطوط لوله نفت منطقه میانکوه  تشکیل و مصوباتی اتخاذ شد.

وی افزود: در مصوبات جلسه قبل طرح مطلب شد که مدیران دستگاه های اجرایی خساراتی که در طی آتش سوزی لوله نفت مارون به مردم بخش میانکوه و شهر سرخون و همچنین دستگاه ها وارد شده  را به صورت دقیق برآورد و به فرمانداری شهرستان اردل و شورای اسلامی استان جهت پیگیری های بعدی ارسال نمایند که متاسفانه  تعدادی از دستگاه ها در ارسال برآورد خسارات کم کاری نموده لذا خواستاریم علت را به صراحت توضیح دهند.

رضایی سرپیری  افزود بنا بر مصوبات جلسه قبل مقرر شد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان تعویض لوله های نفت در منطقه را در اسرع وقت اجرا کنند.

همچنین پیشنهاد شد در چارت سازمانی شرکت نفت نماینده ای در استان چهارمحال و بختیاری جهت رفاه حال مردم مستقر گردد که علت عدم اجرای این مصوبات را شرکت نفت توضیح دهد. 

 رضایی سرپیری افزود خدماتی که شهرداری سرخون در پی آتش سوزی لوله نفت مارون در منطقه انجام داده بارز است  و از طریق پاسگاه موارد صورتجلسه گردیده و مصوبه کارشناس رسمی نیز ضمیمه آن است اما چرا تا کنون توسط  شرکت نفت توافقی جهت جبران خسارت شهرداری منعقد نشده است.

وی  با اشاره به برآورد خسارات مردمی و نظارت بر وضعیت محیط زیستی تلمبه خانه گندمکار گفت بنا بر اظهارات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان مشکل محل دفن خاک آلوده در تلمبه خانه گندمکار رفع شده لذا خواستاریم اداره کل محیط زیست و مرکز بهداشت استان از محل بازدید و نسبت به تائید موضوع و حل مشکل مردم اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا افزود در این جلسه مشکل آب شرب و کشاورزی منطقه میانکوه  بررسی خواهد شد که امیدواریم در این جلسات  به نتایج مثبتی رسیده  بگونه ای که حرفی برای گفتن به مردم زجر کشیده بخش میانکوه و شهر سرخون داشته باشیم.

پایان پیام /

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی