نماینده شهر ساری در مجلس شورای اسلامی: شورا به معنی جمهوریت نظام است/ نهادهای دیگر نباید از قدرتمندتر شدن شوراها بترسند
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
علی بابایی کارنامی

بابایی کارنامی با بیان اینکه نهادهای دیگر نباید از قدرتمندتر شدن شوراها بترسند تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا همان تشکلی هستند که قانون اساسی پیش بینی کرده است و ما در مجلس از این نهاد حمایت می کنیم.

علی بابایی کارنامی نماینده شهر ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به دیدار خود با رئیس شورای عالی استان ها گفت: با دکتر احمدی ریاست شورای عالی استان ها که یکی از خادمان شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور هستند گفت و گویی داشتیم.

وی افزود: از فضای فکری مجموعه تحت مدیریت وی بسیار لذت بردم. در این مدت کوتاه اقدامات بسیار خوبی داشته اند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه شورا به معنی جمهوریت نظام است گفت: ما از ابتدایی ترین رکن توسعه کشور یعنی روستا تا بالاترین سطح آن یعنی شهر، پارلمان محلی داریم و این افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تشکیل دهنده خرد جمعی از تمام سلایق است.

نماینده شهر ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا به نسبت باقی سازمان های کشور و حتی از بسیاری از وزارت خانه ها موثر تر است.

وی افزود: مجلس و دولت باید طرح ها و لوایحی آماده کنند که به شوراها بها و اختیارات بیشتری داده شود. البته ما در حوزه مدیریت یکپارچه شهری باید قوانین را به روز کرده و به سمتی حرکت کنیم که شهر را تحویل شورای شهر و شهرداری بدهیم.

بابایی کارنامی اضافه کرد: حتی باید به سمتی برویم که سایر دستگاه ها و سازمان هایی که در درون شهر می خواهند فعالیت کنند زیر نظر منتخبین مردم یعنی شوراها فعالیت کنند.

وی ضمن تقدیر از رئیس و اعضای شورای عالی استان ها و شوراهای سراسر کشور گفت: اعلام آمادگی می کنم که مجلس شورای اسلامی در کنار شوراها خواهد بود و نقش نظارتی شوراهای شهر و روستا بر مسائل حاکم شود. یعنی همان نظارت مردم بر دولت اتفاق بیفتد.

نماینده شهر ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادهای دیگر نباید از قدرتمندتر شدن شوراها بترسند تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا همان تشکلی هستند که قانون اساسی پیش بینی کرده است و ما در مجلس از این نهاد حمایت می کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی