رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه: فراکسیون مناطق محروم و شورای عالی استان‌‌ها اهداف مشترک زیادی دارند
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
تفاهمنامه

موسوی با بیان اینکه فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه و شورای عالی استان‌‌ها اهداف مشترک فراوانی دارند گفت: ما‌‌ می‌توانیم با هم افزایی به کاهش محرومیت در کشور و توسعه مناطق محروم کمک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سید علی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه مجلس شورای اسلامی در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری شورای عالی استان‌ها و فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه مجلس شورای اسلامی که با تعدادی از نمایندگان شورای عالی استان‌‌ها برگزار شد گفت: آقای دکتر احمدی رئیس شورای عالی استان‌‌ها فرد پرتوانی است که در سطح ملی بسیار خوش درخشیده است.

وی افزود: فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه که در مجلس تشکیل شد 120 عضو دارد که یک ظرفیت بسیار خوب است. حضور 120 نماینده مجلس در یک فراکسیون بسیار تاثیرگذار است و‌‌ می‌تواند منشا اثرات زیادی باشد.

موسوی تصریح کرد: ما با نمایندگان شورای عالی استان‌‌ها دارای اشتراکات فراوانی هستیم و اساسنامه این فراکسیون با اهداف شورای عالی استان‌‌ها همخوانی زیادی دارد.

رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه توضیح داد: یکی از اهداف این فراکسیون توسعه متوازن کشور است. این درست نیست که مناطقی توسعه یافته باشند و مناطقی محروم. برای مثال ما مناطقی داریم که ظرفیت‌های زیادی دارند اما محروم مانده‌اند. بنابراین ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌‌ها استفاده کنیم.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در حال تدوین شناسنامه‌ای برای مناطق محروم هستیم که 3 ویژگی دارد. یکی بحث محرومیت منطقه است. درست است که محرومیت در مناطق مختلف انواع متفاوتی دارد اما همه اینها محرومیت محسوب‌‌ می‌شوند.

موسوی ادامه داد: مورد دیگر وجود ظرفیت‌‌ها در مناطق محروم است. ما‌‌ می‌توانیم با فعال کردن این ظرفیت‌‌ها به توسعه مناطق محروم کمک کنیم.

رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای درحال توسعه افزود: مورد سوم هم امکانات موجود است. امکاناتی مانند پروژه‌های نیمه تمام یا موقعیت های اقتصادی که ما‌‌ می‌توانیم با بهره‌گیری از این امکانات محرومیت‌‌ها را کاهش دهیم.

وی بیات داشت: از این رو فراکسیون مناطق محروم و شورای عالی استان‌‌ها‌‌ می‌توانند با همکاری و هم افزایی به کاهش محرومیت و توسعه کشور کمک کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی