رئیس شورای عالی استان ها: شوراها می توانند بازوی توانمند دادستانی برای مبارزه با فساد باشند
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
احمدی

دکتر علیرضا احمدی با بیان اینکه شوراها می توانند بازوی توانمند دادستانی برای مبارزه با فساد باشند گفت: اگر تفاهمنامه ای میان شوراها و دادستانی های کشور امضا شود می توانیم در راستای مبارزه با فساد همکاری های لازم را بیش از پیش انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که امروز (پنج شنبه) با حضور حجت الاسلام محمد جعفر منتظری داداستان کل کشور در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد آیت الله مصباح یزدی گفت: یکی از وظایفی که پیش رو داریم ارائه طرح های کارشناسی شده به مجلس است تا بتوانم در راستای گره گشایی از مشکلات مردم موثر باشیم. دعوت از میهمانان برای حضور در اجلاس های شورای عالی استان ها در جهت هم فکری برای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به حضور دادستان کل کشور در اجلاس شورای عالی استان ها افزود: حضور دادستان کل کشور مهم است چرا که می توانیم از ظرفیت دادستانی های شهرستان ها و استان ها برای مبارزه با فساد بهره بگیریم.

احمدی با بیان اینکه مبارزه با فساد لفظی است که امروزه همه بر زبان دارند تصریح کرد: اما امروز جامعه شورایی که خود به فساد متهم می شود می خواهد نشان دهد که با دستگاه های قضایی برای مبارزه با فساد همکاری خواهد کرد.

رئیس شورای عالی استان ها خطاب به دادستان کل کشور گفت: ما 125 هزار 992 نفر عضو شورایی داریم. همچنین 37800 دهیار و 1348 شهردار در کشور داریم که توسط شوراها انتخاب می شوند.

وی خطاب به حجت الاسلام منتظری گفت: از شما می خواهیم همانطور که با دیوان عدالت اداری و سازمان ثبت اسناد تفاهمنامه امضا کرده ایم و با سازمان بازرسی کل کشور هم به دنبال امضای تفاهمنامه هستم با دادستانی کل کشور نیز تفاهمنامه ای امضا شود تا بتوانیم از ظرفیت دادستانی های کل کشور برای حل مشکلات کردم و مبارزه با فساد استفاده کنیم.

احمدی با بیان اینکه تخلف یک عضو شورا به معنای فساد ساختاری در شوراها نیست بیان کرد: ما بسیاری شوراهای پاکدست داریم که در کشور به مردم خدمت می کنند.

رئیس شورای عالی استان ها بیان داشت: ما اگر بتوانیم یک پیوندی میان شوراها و دادستانی های کشور برقرار کنیم عملا شوراها می توانند بازوی توانمندی برای دادستان ها در راستای مبارزه با فساد باشند.

وی با اشاره به موضوع ساخت و سازها در کشور گفت: ما باید قوانین را اصلاح کنیم. برای مثال فضاهایی از طریق کمیسیون های ماده 100 و ماده 5 ایجاد شده است که فساد زاست. کمیسیون ماده 5 باید پیشتر از کمیسیون ماده 100 اصلاح شود. چرا که اگر امروز پرونده هایی را در کمیسیون ماده 100 می بینیم به دلیل طرح های تفصیلی و جامعی است که از دل کمیسیون ماده 5 بیرون می آید.

احمدی ادامه داد: خواسته دیگر ما این است که دادستانی در مسئله کمیسیون ماده 5 ورود کرده و به عنوان مدعی العموم تذکری بدهد تا برخی از مشکلات از این طریق حل شود.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به هتک حرمت از برخی از اعضای شوراها گفت: ما مواردی را داشته ایم که عضو شورایی دستگیر شده است و پس از مدتی بدون اثبات جرم آزاد شده است. اما این آبروی از دست رفته عضو شورا را چه کسی باز می گرداند؟ بنابراین اگر ارتباطات شوراها و دادستان ها بیشتر شود و همفکری داشته باشند بسیاری از این مشکلات برطرف می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارسال 22 طرح تدوین شده در شورای عالی استانها به مجلس اشاره کرد و گفت: در همین مدت اخیر 3 طرح آماده شده از سوی شورای عالی استانها در مجلس اعلام وصول شده و در نوبت بررسی قرار گرفته است.

علیرضا احمدی همچنین به آغاز به کار سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات در دوره جدید ریاست شورای عالی استانها اشاره کرد و گفت: این سامانه که با حضور رئیس قوه قضاییه افتتاح شد کمک خواهد کرد تا مردم از هر کجای کشور بتوانند شکایات و تخلفات دیده شده را برای بررسی ثبت کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی