نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها: آمارها درباره خریداران خارجی مسکن در اهواز غیر واقعی است
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
سید محسن موسوی زاده

موسوی زاده با اشاره به برخی اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن در اهواز به دلیل هجوم خریداران خارجی گفت: این آمار صحت نداشته و خرید خانه از سوی اتباع بیگانه منوط به کسب مجوز از وزارت امور خارجه است.

سید محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع  رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «هجوم خریداران غیر ایرانی سبب افزایش قیمت خانه در اهواز شده است» گفت: این امر به هیچ وجه صحت ندارد و فروش ملک به اتباع غیر ایرانی جز با تایید و‌ مجوز وزارت خارجه و بخش اتباع خارجه استانداری امکان پذیر نبوده و نیست.

وی افزود: بنده از تعدادی از بنگاه‌های مسکن نیز پرس‌وجو کردم آنها نیز مسئله فروش ملک به اتباع خارجی را به کل رد کردند.

موسوی زاده ادامه داد: شهر اهواز از گذشته دور به عنوان شهر صنعتی و مهاجرپذیر بوده و بیشتر بودن قیمت مسکن این شهر نسبت به شهرهای دیگر استان به دلیل آن مرکزیت صنعتی، دانشگاهی، اداری و درمانی اهواز در استان خوزستان و جنوب غرب کشور است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: همچنین طبق اطلاعات دقیقی که بنده دارم بعد از تهران در شهرهایی مثل مشهد، اصفهان و شیراز مناطقی وجود دارد که قیمت ملک در آنها بیش از دو برابر قیمت گران قیمترین منطقه اهواز یعنی کیانپارس است.

عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: اهواز زمانی مهاجرپذیر ترین شهر جنوب غرب کشور بوده، لیکن امروزه بدلیل بی تدبیری‌ دولت‌های بعد از جنگ از مشکلات عدیده مانند آلودگی هوا، شبکه فرسوده و ناکارآمد فاضلاب، مشکل ناسالم بودن آب شرب در بیشتر نقاط اهواز، افت شدید فشار آب، حاشیه نشینی حدود یک سوم جمعیت شهری اهواز، بافت‌های فرسوده متعدد، دکل‌های عظیم برقی که شهر را تبدیل به ایستگاه بزرگ برق کرده، شبکه تارعنکبوتی لوله‌ای نفت در جای جای شهر، فلرهای نفتی، دود حاصل از آتش زدن زمین های نیشکر، ریزگردها و ده ها مشکل دیگر امروز اهواز را از یک شهر مهاجرپذیر به شهری مهاجرفرست تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: البته این مشکلات شامل اغلب شهرهای استان بوده و ارائه آمارهای غلط آنهم از سوی مقامی عالی‌رتبه در جایگاه معاون وزیر نوعی فرار به جلو ‌و نمایش غیرواقعی از وضعیت استان و مرکز آن دارد.

موسوی زاده بیان کرد: شایسته است مسئولین وزارتخانه هایی مانند راه وشهرسازی، نفت و نیرو که بیشترین قصور را در خدمت‌رسانی به این استان زرخیز و پرخیر و برکت برای کشور اما محروم دارند به جای ارائه این‌گونه آمارها با تخصیص بودجه‌های لازم عقب ماندگی‌های این استان ناشی از نظام ستم شاهی، جنگ هشت سال و بی تدبیری‌های صورت گرفته را جبران کنند سپس هرقیمتی را بخواهند برای ملک و مسکن در استان و اهواز تعیین کنند تا با واقعیت ها همخوانی داشته باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی