نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: دلیل اصلی وقوع سیل در بوشهر ضعف زیرساخت‌ها و مسدود کردن آبراهه‌هاست
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی‌ با اشاره به وقوع سیل در استان بوشهر گفت: متاسفانه زیرساخت‌ها برای حالت عادی و جمع آوری آب‌های سطحی ساخته شده اند و زمانی که سیل رخ می‌دهد کاملا کارکرد خود را از دست می‌دهند.

سید علی اکبر فاطمی‌نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به جاری شدن سیل در استان بوشهر گفت: شهرستان‌های دشستان، گناوه و دیلم به ویژه شهر وحدتیه در استان بوشهر درگیر سیلاب شده‌اند.

وی بارندگی شدید روزهای شنبه و یکشنبه عامل سیلاب بوده است تصریح کرد: وقوع سیل سبب خسارت‌های زیادی به شهرها و روستاهای استان شده است. سیل نزدیک به 50 خودرو را با خود برده است و به زیرساخت شهرها، منازل مسکونی، مغازه و فضای سبز آسیب زده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها، دلیل عمده وقوع سیل را نبود زیرساخت‌های مناسب دانست و گفت: سیل جزو رخدادهای طبیعی ناگهانی است. زیرساخت‌های شهری نیز برای دفع آب‌های سطحی ساخته شده است و متاسفانه وقوع سیل را در احداث زیرساخت‌ها برنامه ریزی نکرده اند از این رو زمانی که سیل رخ می‌دهد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب از خارج کردن آب سیل عاجز هستند و به همین دلیل آب کل سطح شهر را می‌پوشاند.

فاطمی‌ادامه داد: همچنین در بسیاری از شهرها شیب برتی خروج آب در نظر گرفته نشده است و هنگام وقوع بارندگی شهرها تبدیل به دریاچه می‌شوند و اصلا آب راهی برای خروج از شهر ندارد. متاسفانه ما شاهد این هستیم که هر سال سیل رخ می‌دهد اما به محض تمام شدن به فراموشی سپرده شده و اقدامی‌ در جهت حل مشکل انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: یک مشکلی که وجود دارد این است که اداره امور آب استان و شهرستان در سال‌های خشکسالی مسیرهای خروج آب را مسدود کرده و اکنون که الگوی بارض عوض شده است نسبت به بازگشایی آبراهه‌ها اقدام نشده است تا سیل راهی برای خروج داشته باشد از این رو لازم است این آبراهه‌ها بازگشایی شود.

نماینده استان بوشهر همچنین با اشاره به بارندگی‌های چند روز اخیر شهرستان دشتی گفت: درست است که این بارندگی‌ها جنبه تخریبی نداشته است اما تگرگ بخش زیادی از محصولات کشاورزی شهرستان دشتی را خراب کرده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی